افتتاحیه جشنواره اوقات فراغت منطقه جوادآباد

جوادآباد(پانا)- غنی سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان و برنامه‌ریزی صحیح و اصولی و هدفمند برای هدایت رفتاری و شکوفا کردن استعدادهای خدادادی دانش‌آموزان از مهمترین ارکان فلسفه وجودی نظام تعلبم و تربیت است.

کد مطلب: ۱۲۰۰۱۱۹
لینک کوتاه کپی شد
افتتاحیه جشنواره اوقات فراغت منطقه جوادآباد

نغمه خسروی، معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش منطقه جوادآباد در این رابطه اظهار کرد: هر دانش‌آموز یک مهارت دارد و هر مهارت یک استعداد نهفته در یک فرد است، اما باید این استعدادها و این علایق را پیدا کنید و دانش‌آموزان را به سمت آن سوق دهیم.

در ادامه کاظم امیری، کارشناس فرهنگی و هنری آموزش و پرورش جوادآباد بیان کرد: توجه به اوقات فراغت نوجوانان و جوانان برای شناخت نیازها و رفع آنها همچنین برنامه‌ریزی درست برای گذراندن اوقات فراغت آنها موجب بروز خلاقیت و نوآوری توام و تفکر سیال در فرزندان می‌شود و اوقات فراغت برای نوجوانان از اهمیت بسیاری بر خوردار است. زیرا ساعات فراغت آنها فرصتی برای کشف محیط پیرامون و پیدا کردن هویت منحصر به فرد خود است.

سپس معاون طرح اجرایی مدرسه تات منطقه اظهار کرد: یکی از روش‌های گذراندن اوقات فراغت ورزش کردن است که در تمام دوران زندگی مخصوصا در نوجوانی اهمیت بسیاری دارد و علاوه بر اینکه بخشی از ساعات فراغت را پر می‌کند در سلامت جسمی و روانی فرد بسیار مؤثر است.

او افزود: همچنین با انجام تمرینات ورزشی،اغلب رفتارهای نامطلوب اجتماعی و اقتصادی کاهش خواهد یافت و همه اینها با هم مرتبط است و اگر برای تفریحات سالم نوجوانان و جوانان امکانات مناسب وجود داشته باشد آنها گرایش به سمت تفریحات ناسالم نخواهند داشت.

سایر موارد مطروحه در این جلسه عبارتند از: غنی سازی اوقات فراغت‌ دانش‌آموزان، استمرار فعالیت‌های تربیتی و پرورشی در ایام تابستان، ارتقاء بینش دینی، اعتقادی و اجتماعی و مهارت‌های فنی و هنری دانش‌آموزان،تقویت روحیه خود باروری و مسئولیت پذیری، تأمین سلامت جسمی و روحی دانش‌آموزان با شرکت در برنامه‌های شاد و آموزنده، ایجاد بستر مناسب برای پرورش استعدادها و خلاقیت ذاتی دانش‌آموزان، ارتقاء سطح علمی و آگاهی دانش‌آموزان و بالا بردن و تقویت توانمندی‌های آنان، پاسخ به نیاز روز افزون دانش‌آموزان به اطلاعات علمی و ایجاد انگیزه برای فعالیت بیشتر و تشویق دانش‌آموزان و برگزاری کلاس‌های فنی مانند قالی بافی و خانه داری بود.

خبرنگاردانش‌‌آموز: زهرا رضا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار