کاظمی؛ افزایش ظرفیت‌‌ برنامه‌های مختلف فرهنگی در اولویت است

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد با توجه به شرایط موجود نه تنها فعالیت‌های فرهنگی تعطیل نشده، بلکه افزایش ظرفیت‌‌ برنامه‌های مختلف فرهنگی به منظور ارتقای آنها در اولویت است.

کد مطلب: ۱۲۰۰۰۳۳
لینک کوتاه کپی شد
کاظمی؛ افزایش ظرفیت‌‌ برنامه‌های مختلف فرهنگی در اولویت است

علیرضا کاظمی، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در مراسم افتتاحیه جشنواره نوجوان سالم که در که در کانون فرهنگی، تربیتی سمیه شهرری برگزار شد، در سخنانی با اشاره به نحوه برگزاری جشنواره بیان کرد: جشنواره نوجوان سالم برای دهمین سال متوالی با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر در شرایطی کاملا متفاوت از سال‌های گذشته در حال برگزاری است و باتوجه به شیوع ویروس کرونا از حضور دانش‌آموزان در برنامه افتتاحیه محروم هستیم.

وی ادامه داد: باتوجه به شرایط موجود نه تنها این رخداد ارزشمند تعطیل نشد، بلکه با کمک تجربیات مجموعه شهرستان‌های تهران در برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی، ظرفیت‌سازی بیشتری برای سیر تکامل این برنامه انجام شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در خصوص عناوین جشنواره نوجوان سالم افزود: در این دوره از جشنواره موضوعات کاملا به‌روز و مرتبط است، ۲۰رشته با عناوین مختلف حداقل در ۶ محور اساسی تعیین شده و برنامه‌ها در سه بخش حوزه فعالیت‌های دانش‌آموزی، خلاقیت‌ها، ابتکارات مدرسه‌ای، ابتکارات جامعه محور دنبال می‌شود، همچنین برنامه یاریگران زندگی به این بخش اضافه شده است.

کاظمی با بیان اینکه محتوای تولید شده در جشنواره نوجوان سالم یک گنجینه ارزشمند است، اظهار کرد: می‌بایست آثار این جشنواره به جهت استفاده در سال‌های آتی دسته‌بندی شود، به نوعی که سطح یک مربوط به آثار برنده قرار داده شود، سطح دو آثاری که قابلیت عرضه در استان‌ها را دارد و سطح سه آثاری که در مرحله استانی رتبه آوردند.

وی تصریح کرد: این برنامه یکی از فعالیت‌های مهم تبلیغی و ترویجی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است که مجموعه شهرستان‌های تهران در پایان این جشنواره با آسیب‌شناسی‌های صورت گرفته پیشنهادات خود را به منظور ارتقاء در این حوزه اعلام می‌کنند.

این مقام مسئول در خصوص برنامه‌های مهم وزارت آموزش و پرورش در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش در راستای نهضت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در حوزه تبلیغ و ترویج، برنامه نوجوان سالم است و در حوزه مواد مخدر وزرات آموزش و پرورش سه بخش را دنبال می‌کند، بخش اول آموزش و توانمندسازی اولیاء دانش‌آموزان و همکاران، محور تبلیغ و ترویج که جشنواره نوجوان سالم در این بخش قرار می‌گیرد و بخش دیگری که امسال اضافه شد برنامه یاریگران زندگی است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: برنامه یاریگران زندگی نگاهی جامعه محور دارد و در مدارس با تمرکز بر اجرای پروژه‌های کوچک فعالیت می‌کند همچینن در شرایط مجازی ۳۴ هزار کانون در این حوزه تشکیل شده و بین ۲ تا ۳میلیون دانش آموز عضو این کانون‌ها هستند.

کاظمی بیان کرد: در رابطه با موضوع مداخله و درمان، اتفاقات خوبی رقم خورده است، از بخش‌های مختلف کمک گرفته شده، هسته‌ها و مراکز مداخله فعال شده و همچینن خط ملی ۱۵۷۰ اورژانس اجتماعی‌ دانش آموزان کشور در روزهای آینده افتتاح خواهد شد.

خبرنگار: حدیث سهیلی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار