رضا کچوئیان

انسجام درون سازمانی و رعایت اخلاق مداری افزایش بهره وری را به همراه دارد

تهران (پانا) - سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان، بر انسجام درون سازمانی و رعایت اخلاق مداری به منظور افزایش بهره وری در سیستم تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۱۹۹۵۸۲
لینک کوتاه کپی شد
انسجام درون سازمانی و رعایت اخلاق مداری افزایش بهره وری را به همراه دارد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، رضا کچوئیان، در نشست با مدیران، مسؤولان و معاونان دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان، اتخاذ تصمیمات صحیح و اخلاقی مدیریتی را متناسب با درک عوامل و شرایط موجود ضروری دانست و گفت: توجه به رویکردهای جدید، گامی مهم به منظور دستیابی به توسعه پایدار است.

کچوئیان، اتخاذ تصمیمات مقتضی و استفاده کارآمد از منابع انسانی را امری مهم اعلام و خاطر نشان کرد: اخلاق مداری و توجه به اثرات مثبت آن بر نظام های تصمیم گیری سازمانی، لازم و ضروری است.

عضو هیات رئیسه دانشگاه فرهنگیان، رعایت اخلاق حرفه ای توسط مدیران و کارکنان را مهم ترین متغییر موفقیت سازمانی عنوان و تصریح کرد: اخلاق، مهم ترین عامل ثبات سازمان و نیل به اهداف پیش رو است. باید با مراعات بیش از پیش شان و کرامت انسانی، ارتباط با بالادست و زیر دست خود را به منظور افزایش انگیزه کار و تلاش در کارکنان دانشگاه، حفظ کرد.

این مقام مسؤول، اخلاق حرفه ای و مستندات مربوط به آن را در دانشگاه، ضامن حفظ وحدت رویه برای اجرای برنامه های دانشگاه اعلام و تصریح کرد: روسا، مدیران و کارکنان دانشگاه فرهنگیان باید برای نهادینه سازی، ترویج مستمر اخلاق و اثربخش بودن اخلاق در همه ارکان، کوشا و فعال باشند.

وی، رعایت اخلاق حرفه ای در دانشگاه را عامل حفظ سعادت و رفاه فرد و گروه ذکر و تاکید کرد: تقویت اخلاقیات، اعتماد و انگیزه را در کارکنان افزایش و با مهار کردن معضلات اخلاقی، تهدیدها تبدیل به فرصت خواهد شد.

دبیر شورای تخصصی نظارت دانشگاه فرهنگیان، با اشاره به نگاه خاص و متفاوت رهبر فرزانه انقلاب (مدظله العالی) به دانشگاه، انسجام در سازمان را به عنوان فرایند برقراری وحدت، یکپارچگی و هماهنگی کارکنان و عاملی مهم و راهبردی به منظور تحقق اهداف سازمان­ برشمرد و اظهار داشت: انسجام درون سازمانی، افزایش بهره وری در سیستم را به همراه دارد. نبود این انسجام، آزاردهنده، آسیب زا و در هم شکننده سیستم است.

کچوئیان، تصریح کرد: مهم ترین نیاز سازمان انسجام، وحدت رویه و تلاش همزمان کارکنان است. زمانی می توان یک سازمان را موفق خواند که اهداف آن همسو با اهداف بخش های مختلف باشد. در غیر این صورت دستیابی سازمان به اهداف، سخت و دشوار است.

عضو هیات رئیسه دانشگاه فرهنگیان با تاکید بر حاکمیت چتر swot بر کلیه ارزیابی ها به منظور شناخت فرصت ها، تهدیدها و تبدیل نقاط ضعف به قوت، برخورداری از این فرآیند را برای در اختیار داشتن استراتژی های چهارگانه so ، st ، wo وwt بسیار مهم برشمرد و افزود: تحقق استراتژی های تدوین شده از جمله وظایف اصلی روسای استانی دانشگاه، به شمار می رود.

وی، آگاهی، هدف و برنامه مورد نیاز را لازمه موفقیت سیستم اعلام و تصریح کرد: همه این موارد با برخوردار بودن از تیمی منسجم عملی خواهد شد. چرا که تیم متخصص و با انگیزه، تسهیل کننده نیل به اهداف کلان سازمانی است.

دبیر شورای تخصصی نظارت دانشگاه فرهنگیان، الگوی مدیریت شبکه‌ای را در سازمان موجب پیدایش هم‌گرایی، هم ‌فکری و همکاری مستمر کارکنان دانست و تصریح کرد: در چنین مدیریتی، با سهیم بودن نیروی انسانی در تصمیم‌‎سازی ها، تصمیم‌گیری ها و اجرای برنامه ها، قابلیت ها ظهور و سازمان با توان و مشارکت افزون، پیشرفت خواهد کرد.

کچوئیان، در پایان خرد جمعی و هم اندیشی را متحول کننده سازمان دانست و افزود: مدیریت شرایط درونی سازمان، تضمین کننده دانشگاه در برابر آسیب های احتمالی بیرونی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار