مرتضی کریمی در گفت‌وگو با پانا

تکواندوی ایران شکست‌های گذشته را فراموش کند در المپیک نتیجه می‌گیرد

برخورد ناهید کیانی و کیمیا علیزاده قرعه بدی بود/ حسینی نباید به نام حریفانش توجه کند

تهران (پانا) - سرمربی اسبق تیم ملی تکواندو ایران معتقد است با افزایش روحیه و فراموش کردن شکست‌ها، تکواندو ایران می‌تواند در توکیو نتیجه بگیرد.

کد مطلب: ۱۱۹۹۳۰۳
لینک کوتاه کپی شد
تکواندوی ایران شکست‌های گذشته را فراموش کند در المپیک نتیجه می‌گیرد

تیم ملی تکواندو کشورمان با سه نماینده میرهاشم حسینی، آرمین هادی‌پور و ناهید کیانی از دوم تا پنجم‌ مردادماه در آوردگاه المپیک توکیو باید به میدان بروند. قرعه‌کشی تکواندوکاران المپیکی انجام شد و کیانی در دور نخست با کیمیا علیزاده باید مبارزه کند و میرهاشم حسینی هم به دلیل عدم محاسبه امتیازهایش در تورنمنت لبنان دو پله سقوط کرد و در المپیک با قرعه سختی روبه‌رو شد.

مرتضی کریمی در گفت‌وگو با پانا درباره حریفان تکواندوکاران در میدان المپیک گفت: « مسابقات المپیک بالاترین رویداد جهان محسوب می‌شود و همه کشورها نگاه ویژه‌ای به این مسابقات دارند.، بنابراین ورزشکار باید به لحاظ جسمانی، روانی و فنی در اوج آمادگی باشد و این رقابت‌ها به قدری اهمیت دارد که کشورها برای مدال‌آوران المپیکی پاداش قابل ملاحظه‌ای در نظر می‌گیرند، در مدت زمان رسیدن به جواز حضور در المپیک اردوهای مناسب برای آنها برگزار می‌کنند تا بتوانند تعداد المپیکی‌های خود را افزایش دهند. »

وی ادامه داد: « بنابراین المپیک‌ میزبان افرادی است که در عالی‌ترین سطح‌ آمادگی چه به لحاظ روحی و روانی و چه به لحاظ فنی است. میرهاشم حسینی درست است که گفته می‌شود با قرعه سختی مواجه شده اما من به آن اعتقاد ندارم؛ چرا او یکی از تکواندوکاران بزرگ ایران است که به خوبی از موقعیت‌های خود استفاده می‌کرده و در مسابقات مختلف بسیار جنگنده و باانگیزه ظاهر می‌شده است‌‌. من حتی معتقدم در قهرمانی آسیا که ناک‌اوت شد به موقع شکست خورد چرا که باعث شد بیشتر از گذشته حواسش جمع شود و دقت کند. »

کریمی عنوان کرد: « او در مسابقات المپیک نباید اصلا به اسم‌ها کاری داشته باشد. میرهاشم بارها توانایی‌هایش را به حریفان نشان داده و این بار هم باید این اتفاق بیفتد. همین حریف کره‌ای که باید با میرهاشم بازی کند در چندین مسابقه مغلوب او شده است؛ بنابراین نباید از حالا صحبت از قرعه سخت و حریفان قدرتمند بزنیم چرا که تکواندوکاران ایرانی هم چیزی کم ندارند و اگر میرهاشم باهوش عمل کند و تمرکز و دقتش را بالا ببرد قطعا از پس حریفان خود هم برمی‌آید. »

سرمربی اسبق تیم ملی تکواندو ایران تاکید کرد: « ما همیشه در مسابقاتی که با حریفان سرسختی باید مبارزه کنیم عملکرد بهتری خواهیم داشت و همیشه نشان داده‌ایم در شرایط سخت بهتر نتیجه می‌گیریم. اگر ۱۶، ۱۷ تکواندوکار حاضر در المپیک از نظر ما حریفان سرسختی هستند باید این موضوع هم در نظر بگیریم که نمایندگان ایران هم برای آنها بسیار قدرتمند و مدعیان جدی محسوب می‌شوند. اگر میرهاشم همان تعصب و جنگندگی همیشگی را داشته باشد و از آن طرف از دو فاکتور مهم مثل مسائل روحی و روانی را برخوردار باشند می‌تواند در این میدان خوش بدرخشد. »

وی در مورد قرعه کیانی و کیمیا علیزاده در دور نخست رقابت‌های المپیک اظهار کرد: « کیانی برای رسیدن به المپیک زحمت زیادی کشید و شرایط به گونه‌ای پیش رفت که او در دور نخست با کیمیا علیزاده باید مبارزه کند. علیزاده چهره آشنا برای همه ماست؛ او کسی بود که اولین مدال تاریخ المپیک را کسب کرد و جایگاه ویژه‌ای در ورزش ایران پیدا کرده بود اما به هر دلیلی تصمیم گرفت از ایران برود. من معتقدم علیزاده مانند گذشته نیست چرا که در دو مسابقه قبلی خود موفق عمل نکرد و شکست خورد و ضمن اینکه ورزشکاران ایران در اردوهای تمرینی فشار بسیار زیادی را متحمل می‌شوند اما کیمیا علیزاده در دوران آماده‌سازی برای المپیک آن فشار را نداشت به همین خاطر من اعتقاد دارم در این دیدار حساس، کیانی برنده میدان است. کاملا با این موضوع موافق هستم که کیانی قرعه بدی در المپیک دارد. درست است که هر دو تکواندوکار ایرانی هستند اما من معتقدم کیانی با خلاقیت و جسارت و شجاعتی که بانوان ایرانی دارند می‌تواند از پس این مبارزه حساس و سخت بربیاید. »

کریمی عنوان کرد: « هر سه نماینده ایران توانایی شکست رقبای خود را دارند. در المپیک ریو فرزان عاشورزاده، مهدی خدابخشی جزء بهترین‌های دنیا بودند و کشوری مثل تونس آرزو داشت در یک مسابقه حریف نمایندگان ایران شود؛ اما در میدان المپیک به دلیل مسائل حاشیه‌ای و تضعیف روحیه تکواندوکاران ایران از کشوری مثل تونس شکست خوردند. این نشان می‌دهد مسائل روحی و روانی چقدر اهمیت دارد و به این موضوع چقدر باید توجه کرد. اگر سه نماینده ایران خودباوری داشته باشد و باخت‌ها و شکست‌های گذشته را فراموش کنند قطعا در این مسیر پیروز خواهند شد و می‌توانند نتیجه بگیرند »

وی همچنین در مورد آرمین هادی‌پور و نگرانی‌ها به خاطر مصدومیت او عنوان کرد: « مگر در گذشته باقری معتمد با همین مشکل مصدومیت به مدال نقره المپیک نرسید. اگر آسیب‌دیدگی آرمین را به او مدام یادآوری کنیم قطعا دچار کمبود اعتماد به نفس و‌نگرانی می‌شود. در گذشته هم بودند افرادی که با مصدومیت به میدان المپیک رفتند اما دست پر برگشتند بنابراین صحبت از این مسائل در این روزهای پایانی به المپیک تنها باعث تضعیف روحیه هادی‌پور می‌شود و باید از آن‌ دوری کرد. »

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار