آنچه کودکان باید در مورد کمک‌های اولیه بدانند

تهران (پانا) - با کودکان خود در مورد مسائل بسیار ساده و ابتدایی کمک‌های اولیه شل (بریدگی _ خراش) صحبت کنید به او بگویید اگر چنین اتفاقی برای او افتاد چه باید بکند مثلا در خراشیدگی که در کودکان خیلی به چشم می‌خورد به کودک خود بیاموزید ابتدا زخم را با آب معمولی بشوید و خونسردی خود را حفظ کند و دستپاچه نشود البته بهتر است قبل از تمام این اقدامات کودک شما به بزرگ‌تر خود اطلاع بدهد.

کد مطلب: ۱۱۹۹۰۴۲
لینک کوتاه کپی شد
آنچه کودکان باید  در مورد کمک‌های اولیه بدانند

به‌گزارش شهروند، شماره‌های ضروری مثل پلیس ۱۱۰، اورژانس ۱۱۵، آتش‌نشانی ۱۲۵ و هلال‌احمر ۱۱۲ را به کودکان خود بیاموزید. دانستن این شماره‌های ساده برای مواقع ضروری بسیار لازم و حیات‌بخش است.

آشنایی با محله
با کودکان خود در مورد محل زندگی و جایی که سکونت دارید صحبت کنید. آشنایی با محل زندگی و شهر محل سکونت در مواقع ضروری مثل آتش‌سوزی، زلزله، افتادن در آسانسور و ... لازم است.

آموزش مسیریابی
منظور این قسمت این نیست که کودکان خود را به یک منجم تبدیل کنید که با کمک ماه و خورشید و ستاره بتواند راه خود را پیدا کند یا قرار نیست به او یک جی‌پی‌اس بدهید تا راه درست را بیابد بلکه آموزش‌های ابتدایی جهت‌یابی و مسیر را به او بیاموزید تا شمال و جنوب و شرق و غرب را بتواند تشخیص دهد. در مسیر پارک، پاساژ، فروشگاه و مراکز تفریحی در مورد جغرافیا و جهت با او صحبت کنید.

آموزش لازم در آتش‌سوزی
اطلاعات ساده و مفید در مورد آتش‌سوزی را به کودکان خود بیاموزید تا در این مواقع بهترین کار را انجام دهند. نشان دادن محل کنتور گاز و نحوه صحیح بستن شیر گاز را به کودک خود بیاموزید. به او بگویید هنگام آتش‌سوزی از آسانسور استفاده نکند.

آموزش در برابر بلایای طبیعی
برخی بلاها به مرور زمان باعث ایجاد تخریب می‌شود و آسیب می‌رسانند و فرد تقابل فرصت واکنش دارد اما برخی ناگهانی است و نمی‌توان کاری کرد وظیفه پدر و مادر است که خودشان با مطالعه و تحقیق و کسب اطلاعات ارزشمند و البته مفید، کودکان خود را برای رویارویی با چنین حوادثی آماده کنند. کودکان باید بدانند در مواقع سیل، زلزله، طوفان و آتش‌سوزی بهترین واکنش برای نجات یافتن چیست؟

آموزش و واکنش در مواقع اورژانسی
هر کودکی باید بداند در مواقع اورژانسی چطور رفتار کند تا بتواند در بزرگی مسئولیت‌پذیر باشد آیا کودک شما می‌داند چطور با اورژانس ۱۱۵ تماس بگیرد؟ این ابتدایی‌ترین چیزی است که می‌توانید به کودک خود بیاموزید. قدم بعدی یاد دادن کمک‌های اولیه عملیات احیای قلبی- ریوی و... است. کلاس‌هایی وجود دارند که بتوانند کمک‌های اولیه را به کودکان شما آموزش دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار