چرا در خواب حرف می‌زنیم

تهران (پانا) - تحقیقات جدید به دنبال توضیح تغییر فعالیت مغز است که باعث صحبت کردن در خواب می‌شود. به نقل از discover magazine«دیرره بارت »، روان‌شناس و محقق خواب طولانی مدت در دانشگاه پزشکی هاروارد می‌گوید: «کسانی که در خواب صحبت می‌کنند ممکن است گاهی یک موضوع مهم از زندگی خود را توضیح دهند، اما اغلب با حرف‌های نامفهوم ترکیب می‌شود که تشخیص خیال از واقعیت را دشوار می‌سازد.

کد مطلب: ۱۱۹۸۴۵۳
لینک کوتاه کپی شد
چرا در خواب حرف می‌زنیم

به‌گزارش خراسان، این تفکر که کسی که در خواب صحبت می‌کند همیشه واقعیت بیداری را در خواب آشکار می‌کند، درست نیست.» مطالعات نشان می‌دهد که حداکثر ۲۰ درصد کودکان و6 درصد بزرگ سالان در خواب حرف می‌زنند.

صحبت در خواب می‌تواند در هر مرحله از خواب اتفاق بیفتد، خواه خواب سریع حرکت چشم (REM) یا خواب حرکت غیر سریع چشم اما این اتفاق خیلی بیشتر در هنگام خواب غیر REM رخ می‌دهد. از آن‌جا که تمام حرکات بدن به جز حرکات چشم به طور موقت در REM فلج می‌شود، بارت می‌گوید: «صحبت در خواب به نارسایی در سیگنال‌های عصبی مهار کننده حرکت مربوط می‌شود.»از طرف دیگر، از آن‌جا که خواب غیر REM منجر به فلج و وقفه نمی‌شود، بارت خاطر نشان می کند:« صحبت در خواب در این مرحله ناشی از «بیدار شدن نسبی» مناطق مغز درگیر در تولید زبان است.» او اغلب صدا‌های ضبط شده از افرادی را که در خواب حرف می‌زنند شنیده است که مونولوگ دارند یا به نظر می‌رسد با کسی مکالمه می‌کنند
(و در انتظار پاسخ طرف مقابل شان می‌مانند).

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار