چرا محققان استفاده از ماسک برای کودکان را خطرناک می‌دانند

تهران (پانا) - محققان اعلام کردند استفاده از ماسک برای کودکان خطرناک بوده و طرح ضروری بودن پوشیدن ماسک توسط کودکان باید مجددا مورد بررسی قرار بگیرد.

کد مطلب: ۱۱۹۷۴۶۷
لینک کوتاه کپی شد
چرا محققان استفاده از ماسک برای کودکان را خطرناک می‌دانند

به‌گزارش آخرین خبر، محققان در بررسی‌های جدید خود دریافتند پروتکل لزوم پوشیدن ماسک برای کودکان باید لغو شود. نتایج این محققان نشان می‌دهد میزان CO2 برای کودکانی که از ماسک استفاده می‌کنند، حتی در زمان کوتاه نیز به ۵ برابر افزایش پیدا می‌کند. این در حالی است که سازمان جهانی بهداشت طی سال گذشته با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد کودکان ۱۲ ساله و بالاتر همانند بزرگسالان باید هنگام خروج از خانه از ماسک استفاده کنند. البته این سازمان تایید کرد کودکان زیر ۵ سال به شکل عادی به پوشیدن ماسک نیازی ندارند.

لزوم بازنگری پروتکل استفاده از ماسک برای کودکان
محققان لهستانی در مقاله جدید خود با عنوان ارزیابی تجربی دی اکسید کربن در هوای استنشاق شده با ماسک صورت یا بدون آن در کودکان سالم که توسط مجله انجمن پزشکی آمریکا (JAMA) منتشر شده اعلام کردند ظرف مدت کمتر از ۵ دقیقه، میزان دی اکسید کربن موجود در هوای تنفسی توسط کودکان مدرسه‌ای که از ماسک استفاده کرده‌اند از حد مجاز حجم دی اکسید کربن بود که توسط دفتر محیط زیست فدرال آلمان تعیین شده، به میزان ۶ برابر افزایش پیدا می‌کند. محققان این مقاله از مسئولان این حوزه خواستند تا لزوم پوشیدن ماسک در کودکان را لغو کرده و آن را مورد بازنگری قرار دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار