آل هاشم: لزوم تبدیل واقعه غدیر به گفتمان عمومی

تبریز(پانا) - نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: همه مسلمانان به ویژه شیعیان باید برای پاک کردن غبار مظلومیت از چهره غدیر تلاش کنند.

کد مطلب: ۱۱۹۷۳۴۸
لینک کوتاه کپی شد
آل هاشم: لزوم تبدیل واقعه غدیر به گفتمان عمومی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز آذربایجان شرقی، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در آیین رونمایی از پوستر کنگره بین المللی شعر ترکی غدیر با اشاره به جایگاه این عید در اسلام خاطرنشان کرد: این عید به عنوان عید الله اکبر نامگذاری شده و بر اساس مستندات تاریخی یکی از مهم ترین وقایع تاریخ صدر اسلام است به طوری که از این روز، به عنوان روز کمال دین و اتمام نعمت یاد می شود.

امام‌جمعه تبریز افزود: این در حالیست که متأسفانه آنچنان که باید، در طول سالیان گذشته به اهمیت و جایگاه این عید پرداخت نشده است و امروز نیز همه ما مسلمانان به ویژه شیعیان برای پاک کردن غبار مظلومیت از چهره غدیر تلاش کنیم و واقعه غدیر را به گفتمان عمومی تبدیل کنیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه از شعر می توان به عنوان یکی از بهترین راه های تببین، ترویج و تبلیغ غدیر خم استفاده کرد، تصریح کرد: در سال های آغازین ظهور اسلام، ادبیات جایگاه ویژه ای در نزد اسلام داشته و شاعران اشعار بسیاری را برای تبلیغ و توجه به دین سروده اند که موضوع ولایت و واقعه غدیر یکی از مهم ترین موضوعات اشعار شاعران آن دوران بوده است.

وی با بیان اینکه ادبیات آذربایجان بعد از ظهور اسلام رشد چشمگیری داشته است، ادامه داد: بسیاری از اندیشمندان آذربایجانی همچون خطیب تبریزی با تحصیل زبان عربی، توانستند آثار گران سنگینی را از خود به جای بگذارند.

رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی هم‌ در این آیین، با بیان اینکه کنگره بین المللی شعر ترکی غدیر با محوریت اقوام ترک زبان برگزار می شود، اظهار کرد: دبیرخانه این کنگره بین المللی شعر در راستای جریان سازی موثر و با محوریت شعر غدیر، ولایت، بصیرت، شناخت ولی زمان و سایر موضوعات کار خود را آغاز کرده است.

بلاغی افزود: این کنگره هم اکنون در حال جمع آوری اشعار و ارتباط با شاعران کشور و شاعران سایر کشورهاست که امیدواریم در پایان این کنگره کتاب اشعار به زبان ترکی استانبولی، ترکی آذربایجانی، فارسی و عربی منتشر در اختیار مسلمانان جهان گذاشته شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار