در نطق میان دستور مطرح شد؛

توصیه نماینده مردم تبریز به دولت سیزدهم

تهران (پانا) - نماینده مردم تبریز در مجلس به دولت آینده توصیه کرد که در انتخاب وزرا اهتمام مناسب داشته باشند چرا که کابینه کارآمد با موفقیت دولت همبستگی مستقیم دارد.

کد مطلب: ۱۱۹۶۲۹۶
لینک کوتاه کپی شد
توصیه نماینده مردم تبریز  به دولت سیزدهم

محمدحسین فرهنگی در جلسه علنی صبح امروز(سه شنبه، 8 تیرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن تبریک هفته قوه قضائیه و گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت الله بهشتی(ره) و یاران وی و با تشکر از مردم برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها، گفت: از مردم تبریز، اسکو و آذرشهر نیز قدردانی می کنم که با وجود مشکلات عدیده ای که مخالفان بین المللی جمهوری اسلامی ایران و مدیریت های ناکارآمد داخلی برای قشرهای مختلف مردم به ویژه اقشار ضعیف و متوسط به وجود آورده بودند، این حضور گسترده را داشتند.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی در ادامه با تبریک به آیت الله رئیسی برای انتخاب به عنوان رئیس‌جمهوری منتخب ملت ایران، اظهار کرد: علیرغم مشکلات، هجمه‌ها، کارشکنی‌ها، تأخیر در رأی گیری‌ها، وجود کرونا در کشور و فضای سنگین تبلیغاتی در خارج و داخل، ایشان موفق شد یکی از بالاترین آرای منتخبان مرحله اول، اولین دوره ریاست جمهوری خود را در تاریخ جمهوری اسلامی ایران کسب کند که به وی و مشاورانش توصیه می‌کنم در انتخاب همکارانشان در دولت جدید اهتمام مناسب را داشته باشند که تعیین وزرا و همکاران مناسب و کارآمد با موفقیت دولت و نیل به اهداف اعلام شده همبستگی مستقیم دارد.

وی در ادامه با اشاره به برخی مسائل حوزه انتخابیه به دغدغه تأمین آب و برق در کل کشور و به ویژه آذربایجان شرقی و شهر تبریز اشاره و عنوان کرد: آب شرب باید نسبت به سایر مسائل اولویت داشته باشد چرا که شاهد قطعی‌های غیرمسئولانه از سوی وزارت نیرو هستیم که لازم است استاندار و مسئولان ذیربط در این باره اهتمام لازم را داشته باشند.

فرهنگی ادامه داد: سال گذشته هرچه به وزارت تعاون و مجموعه‌های سازمان بازنشستگی و تأمین اجتماعی(شستا) درباره بهسازی نیروگاهی تبریز گفتیم که هم از آلایندگی آن به علت مصرف سوخت مازوت در امان باشیم و هم صرفه جویی آب انجام شود، موفق نشدیم حتی تذکر به وزیر نیز نتیجه نداشته و صرفا وعده و وعید داده شد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه با بیان اینکه کارایی و کارآمدی مجلس و برخی از کمیسیون‌های آن زیر سوال جدی بوده و اهتمامی از سوی مدیریت مجلس برای اصلاح آن وجود ندارد، عنوان کرد: از پیشنهادهای موثر استقبال نمی‌شود. لابی‌گری و ابراز ارادت‌های مشمئزکننده، فرصت‌ها را به تهدید تبدیل کرده است.

وی همچنین با تشکر از زحمات مجریان و ناظران انتخابات شوراهای اسلامی، گفت: علیرغم مشکلات موجود در اجرا و نظارت، زحمات فراوانی کشیده شد که امیدوارم در فرصت‌های محدود باقیمانده، امانت داری، دقت در رسیدگی به اعتراضات و شکایات و تسریع در تعیین تکلیف شوراهای اسلامی در سرلوحه اقدامات مسئولان ذیربط قرار داشته باشد.

عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی ادامه داد: قرار بود بهره برداری از خط ریلی میانه-تبریز تا ایستگاه خاوران انجام شود که با تسریع در این بهره برداری یکی از انتظارات مردم آذربایجان محقق می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار