هیچ چیزی جایگزین معلم و برگزاری کلاس‌های حضوری درس نمی‌شود

کلات(پانا)- معاونت آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در جمع مدیران مدارس شهرستان کلات گفت در سالی که گذشت فراز و فرودهای بسیاری ایجاد شد و ویروس کرونا موجب به هم ریختن تمامی برنامه ها در سطح جهان شد و مدارس در بسیاری از کشورها تعطیل یا نیمه‌تعطیل شد. بر این اساس همه‌ به این نتیجه رسیدند که هیچ چیزی جایگزین معلم و برگزاری کلاس‌های حضوری درس نمی‌شود.

کد مطلب: ۱۱۹۶۱۳۰
لینک کوتاه کپی شد
هیچ چیزی جایگزین معلم و برگزاری کلاس‌های حضوری درس نمی‌شود

با حضور معاون آموزش اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی، حسین پور رئیس اداره فنی حرفه ای اداره کل و رمضان پروانه مدیر آموزش و پرورش کلات، نشست تخصصی مدیران مدارس مقاطع اول و دوم متوسطه و فنی حرفه ای و کاردانش شهرستان کلات در محل سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان برگزار شد.

رضا صابری تولایی،افزود: سیاست ما برای سال تحصیلی آینده بر حضوری برگزار شدن کلاس های درس است، مگر اینکه اتفاق خاصی بیافتد که از عهده آموزش و پرورش خارج باشد، با هماهنگی‌هایی که صورت گرفته و طبق اعلام وزارت بهداشت، واکسیناسیون کامل جامعه معلمان کشور از مرداد ماه سال جاری، کلاس های درس به صورت حضوری و ترکیبی (در فضای مجازی) برگزار خواهد شد.

صابری بیان کرد: بر این اساس هفت موضوع اولویت دار پروژه مهر، پوشش تحصیلی، نرخ گذر، هدایت تحصیلی، تحلیل نتایج امتحانات، تحقق توسعه متوازن، توجه ویژه به دوره های مهارتی و علمی از برنامه هایی است که مدیران مدارس باید بر اجرای آن مصمم باشند، و این برنامه های راهبردی را که بعضا در تمامی مقاطع مشترک است را به اجرا درآورند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در پایان عنوان کرد: شهرستان کلات نسبت به تقسیم بندی ها در حوزه آموزش همیشه پیشرو بوده و در سطح استان و ادارات ۴۷ گانه آموزش و پرورش خراسان رضوی جزو ادارات برتر بوده و گام های بسیار خوب و موثری برداشته و شاهد حرکت رو به جلو در حوزه آموزش بوده ایم، نتایج بدست آمده در بسیاری از شاخص ها نشان از برنامه ریزی های مدون و ارزشمندی است که توسط همکارانمان در شهرستان کلات صورت گرفته است که جای تقدیر و تشکر دارد.

در ادامه جلسه رمضان پروانه، مدیر آموزش و پرورش شهرستان کلات تشریح کرد: ویروس کرونا موجب بروز جلوه های ناب معلمی در بین همکاران ما شد. با توجه به عدم وجود زیرساخت های لازم از قبیل اینترنت،گوشی و ... همکاران عزیز ما تلاش کردند تا دانش آموزان از آموزش بازنمانند،و جلوه های ناب معلمی را رقم بزنند.

وی افزود: بر اساس زیست بوم جدید گام برداشتیم، آموزش ها به خوبی پیش رفت،مدیران و معلمان پرتلاش نسبت به رفع نواقص و اشکالات دانش آموزان،کلاس های انفرادی از هیچ کوششی دریغ نکردند.

پروانه گفت: نتیجه این همه زحمت و همت، کسب نتایج خوب در امتحانات خرداد ۱۴۰۰ بود و امیدواریم این نتایج ختم به موفقیت فرزندان این مرز و بوم در کنکور سراسری ۱۴۰۰ شود.

مدیر دستگاه تعلیم و تربیت کلات اظهار کرد: طرح و برنامه ها در مقطع متوسطه به صورت عملیاتی پیش رفت، هنرآموزان ما در هنرستان ها به خوبی کلاس های عملی را برگزار کردند و امتحانات دانش آموزان در این مقطع نیز به خوبی برگزار شد که جای بسی تقدیر و تشکر دارد. در سال تحصیلی که گذشت همکارانمان اقداماتی همچون، طرح ضربتی بازماندگان از تحصیل، تهیه بیش از ۲۰۰ دستگاه تبلت برای دانش آموزان نیازمند با کمک خیرین بزرگوار، تشیل اتاق فکر مدیران و ارائه ایده های نو و خلاقانه توسط این عزیزان، ثبت نام به موقع کتب درسی که موجب شد شهرستان در جایگاه برتر استان قرار بگیرد، موضوع هدایت تحصیلی و ایجاد یک رابطه نزدیک با دانش آموزان و سوق دادن آنها به سمت رشته های فنی، کسب رتبه های برتر در جشنواره ها، کلاس های مشاوره ای کنکور برای اولیا و دانش آموزان، تهیه اطلس آموزشی، نقشه یاددهی-یادگیری منطقه ای، تهیه و تولید بسته های کمک آموزشی از جمله اقدامات موثری بود که در طول سال تحصیلی انجام شد.

وی ادامه داد: کمک به رشد آموزش یکی از اتفاقاتی بود که موجب شد یک گام به جلو برویم و همکاران ما برای آموزش و پرورش توامان از هیچ کوششی پا پس نکشیدند و از زحمات همه مدیران عزیز که نمایندگان و مجریان طرح و برنامه های ما در مدارس هستند و همکاران حوزه ستادی که با جدیت پیگیر موضوعات بوده و هستند نهایت تشکر و قدردانی را داریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار