شرایط برای اقدامات عملیاتی اجرای طرح جامع ساماندهی مبادی ورودی پایتخت فراهم شده است

خبرگزاری پانا: اجرای مناسب طرح جامع ساماندهی مبادی‌ورودی شهر تهران، علاوه بر هماهنگی میان ساختارهای درونی مدیریت‌شهری، به یک مدیریت واحد و یکپارچه نیاز‌دارد.

کد مطلب: ۱۱۹۵۵۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، منصور نویریان مدیرعامل سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران ضمن اعلام مطلب فوق افزود: هر چند طی سال‌های اخیر بسیاری از پروژه‌های عمرانی شهر تهران با هدف بهبود وضعیت ترافیک دروازه‌های ورودی و خروجی پایتخت تعریف و اجرا شده‌است و به‌مدد بهره‌مندی از برخی اقدامات فنی و عمرانی، تا حدودی وضعیت مبادی‌ورودی شهر تهران سامان یافته‌است اما اجرایی‌شدن طرح جامع ساماندهی مبادی‌ورودی پایتخت به‌عنوان یکی‌از طرح‌های موضوعی سند طرح‌جامع شهر‌تهران، نیازمند اقداماتی فراگیر در تمام حوزه‌های مربوط به مدیریت شهری است.

نویریان با بیان آنکه بیش از 5 سال از آغاز مطالعات ساماندهی مبادی‌ورودی شهر تهران می گذرد، پایان مطالعات در گام سوم طرح را به معنای آماده‌شدن شرایط برای اقدامات عملیاتی و ورود به میدان کار دانست و افزود: اجرایی شدن این مطالعات کمک می کند تا شرایط زیست‌محیطی‌ مبادی‌ورودی و خروجی پایتخت سامان پیدا کند و روان‌سازی ترافیک با‌توجه به ارتباط این مبادی با محورهای مواصلاتی برون‌شهری در دستور‌کار قرار گیرد.

وی ساخت و سازهای حساب‌نشده و انجام مداخلات غیرحرفه‌ای درطول سالیان‌گذشته را یکی از مشکلات عمده ساماندهی مبادی ورودی شهر تهران دانست و یادآور شد: برای ساماندهی این مبادی، باید علاوه بر توجه به نیازها و ضرورت‌های اقتصادی و اجتماعی، هویت و نشانه‌های شهری متناسب با پهنه‌های مرتبط احیاء شوند.

گفتنی است مطالعات طرح ساماندهی مبادی ورودی شهر تهران که از اواخر سال 1386 در سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران آغاز شد، مراحل مختلفی را پشت سر گذاشت و با تهیه طرح مقیاس یک پانصدم برای پهنه های مطالعاتی اولویت بندی شده ، به سرانجام رسید. محورهای تهران- گرمسار، تهران- قم، تهران- کرج، تهران- دماوند و تهران- ساوه، مبادی مطالعه شده در این طرح است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار