گسترش جغرافیایی شیعه اولین و مهم ترین رسالت امام رضا( ع) در مهاجرت

شهر ری(پانا)- به همت بسیج فرهنگیان و دانش‌آموزی آموزش و پرورش ناحیه دو شهرری جشن ولادت امام رضا‌(ع) با حضور دانش‌آموزان و فرهنگیان به همراه خانواده‌های آنها در ورزشگاه آریو مصلی نژاد شهرری برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۹۵۲۴۵
لینک کوتاه کپی شد
گسترش جغرافیایی شیعه اولین و مهم ترین رسالت امام رضا( ع) در مهاجرت

در این برنامه حجت‌الاسلام حلواییان از مسئولان ستاد اقامه نماز تهران، اولین و مهم‌ترین رسالت امام رضا‌(ع) در مهاجرت به مرو یا مشهد کنونی را گسترش جغرافیایی شیعه عنوان کرد و دومین پیامد هجرت امام رضا (ع) را مهدوی شدن ایران و تقویت بنای مهدویت دراین کشور خواند و در رابطه با دستاوردها و پیامدهای این سفر توضیح داد و قدیمی‌ترین اثر شیعه را نگارش فضل بن شاذان از یاران امام رضا (ع) دانست.

او با اشاره به حدیث سلسله الذهب عنوان کرد: بدون امامت توحید انسان هم کامل نمی‌شود زیرا اگر کسی توحید داشته باشد و امامش را نشناسد، در فهم توحید هم مشکل پیدا خواهد کرد و به دام‌های دیگر خواهد افتاد.

حجت‌الاسلام حلواییان اظهار کرد: امام رضا (ع) در تمام ابعاد شخصیتی در اوج صفات و صاحب کمالات بودند. هر کسی می‌خواهداز لحاظ سیاسی، اجتماعی، اخلاقی و... تأثیرگذار باشد، اول باید خودش دارای سجایای اخلاقی، سیاسی و اجتماعی باشد. امام رضا (ع) با وجود علوم و معارف بالایی که داشتند، دارای تواضع و ادب نیز بودند. همچنین با وجود اینکه بسیاری از امکانات مادی در اختیار ایشان بود، ساد‌گی پیشه این امام همام بود و رفتارشان در مخاطبان تاثیر می‌گذاشت.

در ادامه این مراسم، گروه خادمان آستان قدس رضوی پرچم امام رضا علیه السلام به احتزاز درآوردند.

خبرنگاردانش‌آموز: فاطمه‌سادات مومن

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار