مشارکت کرمانشاهی‌ها در انتخابات 1400 قابل توجه است

کرمانشاه(پانا)- دبیر ستاد انتخابات استان کرمانشاه در نشست خبری امروز از مشارکت 22 درصدی هم استانی‌ها تا ظهر امروز در انتخابات خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۹۳۵۵۰
لینک کوتاه کپی شد
مشارکت کرمانشاهی‌ها در انتخابات 1400 قابل توجه است

«جلیل بالایی» روز جمعه در ستاد انتخابات استان کرمانشاه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تا این ساعت از انتخابات 22 درصد از جمعیت واجدین شرایط رای دهی در استان کرمانشاه رای خود را به صندوق انداخته اند.

وی افزود: جدول های آماری نشان می دهد که این میزان مشارکت نسبت به ساعت مشابه در انتخابات سال های ۹۶ و ۹۲ روند افزایشی مشارکت مردم را نشان می دهد.یک میلیون و ۵۷۷ هزار و ۶۳۹ نفر در استان کرمانشاه شرایط رای دادن دارند که از این تعداد ۷۸۰ هزار و ۳۲۲ نفر زن و ۷۹۷هزار و ۳۱۷ نفر مرد هستند.

دبیر ستاد انتخابات استان کرمانشاه توضیح داد: تجربه نشان داده است که مردم رای دادن را معمولا به ساعات پایانی موکول می کنند از این رو در ساعات آینده شاهد افزایش مشارکت خواهیم بود.

بالایی عنوان کرد: ساعت رای گیری رسما تا ساعت ۱۷ ادامه پیدا می کند و حداکثر زمان اخذ رای تا ساعت ۲۴ شب تمدید می شود.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود عنوان کرد: شایعاتی در رابطه با انصراف داوطلبان انتخابات شورای اسلامی شهر و ریاست جمهوری مطرح می شود که صحت ندارد.

دبیر ستاد انتخابات استان کرمانشاه تاکید کرد: اخبار رسمی از طریق ستاد انتخابات بیان می شود و شایعات مطرح شده به هیچ عنوان صحت ندارد.

وی تاکید کرد: برای افرادی که دسترسی به شناسنامه ندارند، امکان رای دادن وجود ندارد و وجود شناسنامه برای رای دادن حتما الزامی است.

دبیر ستاد انتخابات استان کرمانشاه در رابطه با تخلفات انتخاباتی در سطح استان گفت:تمام گزارش های تخلفات به هیات های بازرسی اعلام می شود از این رو در رابطه با تخلفات باید منتظر نظر قطعی این هیات باشیم.

بالایی گفت: تاکنون گزارش‌هایی در رابطه با تبلیعات غیر مجاز و خرید و فروش رای داشتیم که برای بررسی به هیات نظارت ارجاع داده شده و در این رابطه نمی‌توانیم نظر قطعی بدهیم.

وی تصریح کرد: تاکنون مساله نا امنی در انتخابات استان رخ نداده و تخلف حادی و نگران کننده ای نیز گزارش نشده است.

دبیر ستاد انتخابات استان کرمانشاه در رابطه با تعرفه های رای نیز گفت: با توجه به دغدغه های مقام معظم رهبری در رابطه با تامین تعرفه های رای، بیشتر از جمعیت واجدین شرایط استان تعرفه تهیه شده است.

بالایی با بیان اینکه ۱.۳ برابر جمعیت واجدین شرایط رای در استان تعرفه وجود دارد، افزود: بر اساس آمار سال های گذشته تعرفه در اختیار شعب قرار گرفته است و به نظر می رسد کمبودی در این زمینه احساس نشد.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استان کرمانشاه با اشاره به فعالیت سیستم جامع انتخابات گفت: با استفاده از این سیستم، تعداد افراد احراز صلاحیت شده در شعب رای، تعداد تعرفه های مصرف شده و تعداد تعرفه های باقی مانده در هر شعبه قابل رصد است و به محض اینکه هر شعبه ۷۰ درصد تعرفه های خود را مصرف کند، تعرفه های جدید به شعبه ارسال خواهد شد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به برگزاری انتخابات تمام الکترونیک در سطح شهر شهر کرمانشاه و نیم الکترونیک در تمام استان اشاره کرد و گفت تمام یک یک هزارو ۹۴۲ شعبه اخذ رای سطح استان اکنون به سامانه انتخابات کشور متصل هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار