انتخابات ریاست‌جمهوری ایران در ۱۳۳ کشور جهان + آدرس شعب

تهران (پانا) - همزمان با برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در داخل کشور در روز جمعه ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ همانند دوره‌های گذشته با تلاش وزارت امور خارجه و همکاری دستگاه‌های اجرایی و نظارتی امر انتخابات، تسهیلات لازم برای شرکت ایرانیان خارج از کشور نیز در این انتخابات فراهم شده است.

کد مطلب: ۱۱۹۳۳۱۵
لینک کوتاه کپی شد
انتخابات ریاست‌جمهوری ایران در ۱۳۳ کشور جهان + آدرس شعب

برای نظارت بر این انتخابات بیش از ۲۰۰ نفر ناظر شورای نگهبان با هماهنگی شورای نگهبان تأیید و به نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور معرفی شده‌اند.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در ۱۳۳ نمایندگی ایران در خارج از کشور با ۲۳۴ شعبه اخذ رای برگزار می‌شود.

در رسه کشور کانادا، سنگاپور و یمن امکان برگزاری انتخبات فراهم نشده است. کانادا به خاطر عدم همکاری دولت این کشور، سنگاپور به خاطر مقررات کرونایی در زمینه رفت و آمد و تردد و در یمن نیز به خاطر وقوع جنگ و ناآرامی در این کشور امکان تحقق این مسئله صورت نگرفته است.

در شهر بوفالو که نزدیک مرز کانادا است شعبه‌ای تدارک دیده‌ شده تا ایرانیان مقیم کانادا بتوانند در آنجا رای خود را به صندوق بیاندازند.

بیشترین شعبه برای اخذ رای ایرانیان در خارج از کشور در کشور آمریکا در نظر گرفته شده است. ۲۷ شعبه در آمریکا در نظر گرفته شده است تا هموطنان مقیم بتوانند در انتخابات ریاست جمهوری ایران شرکت کنند.

طبق اعلام وزارت خارجه بیش از 3 و نیم میلیون ایرانی خارج از کشور واجد شرایط حضور در این انتخابات هستند.

شعب اخذ رای خارج از کشور 1

شعب اخذ رای خارج از کشور 2

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار