در قالب نامه‌ الهام فخاری به شهردار تهران صورت گرفت؛

مشکلات معیشتی و رفاهی آتش‌نشانان را دریابید

تهران (پانا) - عضو شورای شهر تهران در نامه‌ای به شهردار تهران مواردی درباره مشکلات معیشتی و رفاهی آتش‌نشانان و خانواده آنها را متذکر و خواستار اقدام جبرانی شهرداری شد.

کد مطلب: ۱۱۹۲۲۶۲
لینک کوتاه کپی شد
مشکلات معیشتی و رفاهی آتش‌نشانان را دریابید

الهام فخاری، عضو شورای اسلامی شهر تهران در نامه‌ای به پیروز حناچی شهردار تهران خواستار رسیدگی بیشتر به وضعیت آتش‌نشانان به ویژه در حوزه معیشتی، رفاهی و درمانی شد.

این عضو شورای شهر چند اولویت از جمله دسترسی به مراکز خدمات درمانی، وضعیت مسکن، سنوات شغلی و ... را یادآور و خواستار شده اقدامات جبرانی نسبت به وضعیت گذشته صورت گیرد.

متن کامل نامه فخاری به حناچی بدین شرح است:

«سلام و درود

با احترام؛ همان‌گونه که آگاهید پس از حادثه‌های دلخراش ازجمله پلاسکو توجه مدیران شهری و شهروندان به حوزه ایمنی ساختمان بیشتر جلب شده و به‌ویژه در ۴سال گذشته کارهای موثری در بخش ایمن‌سازی صورت گرفته است. با این وجود برخی اقدامات شهرداری در پیوند با وضعیت آتش‌نشانان به عنوان نیروهای خط مقدم نیازمند بازنگری جدی‌ست. شایسته است که نسبت به برطرف ساختن تنگناهای رفاهی، معیشتی و درمانی ایشان که در ادامه خواهد آمد اقدام فوری مبذول فرمایید. با سپاس

1- تسهیلات بیمه کارکنان آتش‌نشانی تا حدود ۱۰ درصد کسر شده که به سخت‌تر شدن کار این نیروها در این روزها انجامیده است.

2- آتش‌نشانان برای دریافت خدمات درمانی می‌بایست به مراکز محدودی مراجعه کنند که در صورت بیماری ناگزیرند هفته‌ها و گاه ماه‌ها در صف انتظار پزشکان مراکز شهرداری بمانند.

3- سنوات و سختی کار و رفاهیات آتش‌نشانان رشد بسیار اندک و نامتعادلی داشته که زندگی را برای آنان سخت‌تر کرده است.

4- کارکنان آتش‌نشانی از تسهیلات مسکن شهرداری برخوردار نیستند که این نسبت به سایر مدیران شهری قابل قیاس نیست. تعاونی مسکن آتشنشانان ۲۰ سال است که خانه‌ای تحویل نداده است. این در حالی‌ست که شهرداری تهران می‌تواند امکانات و اختیارات کامل جهت ساخت خانه‌های سازمانی را برای این نیروها به کار گیرد.

باتوجه به موارد پیش گفته ضروری است با توجه ویژه به کارکنان سازمان آتش‌ نشانی و خدمات ایمنی درخصوص رفاهیات، تسهیلات و خدمات اقدام جبرانی موثر صورت پذیرد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار