خریداری ۱۱ هزار تن گندم در اردبیل

اردبیل (پانا) - مدیرکل غله و خدمات بازرگانی اردبیل خبر داد تاکنون ۱۱ هزار تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان استان خریداری شده است.

کد مطلب: ۱۱۹۰۸۰۹
لینک کوتاه کپی شد
خریداری ۱۱ هزار تن گندم در اردبیل

به گزارش اداره کل غله و خدمات بازرگانی اردبیل، علی نوبخت، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان گفت: کار خرید گندم در مناطق شمالی استان اردبیل از ۱۱ خردادماه شروع شده و همچنان این روند با دایر شدن ۴۴ مرکز ادامه دارد که سعی می‌کنیم با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و به دور از تشکیل صف‌های طولانی کار خرید را به صورت شبانه‌روزی انجام دهیم.

او به آمار خرید پارسال گندم نیز اشاره کرد و گفت: پارسال در مجموع بیش از ۲۱۳ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در قالب ۳۷ هزار محموله خریداری و ۵۳۸ میلیارد تومان از بابت خرید گندم به حساب کشاورزان پرداخت شد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی تصریح کرد: امسال نیز به محض خرید و ثبت اطلاعات کشاورزان در سامانه پهنه‌بندی داده‌های کشاورزی از طریق بانک عامل پرداخت بهای گندم خریداری شده به حساب کشاورزان به سرعت انجام می‌شود.

نوبخت افزود: در ۴۴ مرکز خرید عملیات خرید گندم به قیمت مصوب پنج هزار تومان ادامه دارد و ما پیش‌بینی می‌کنیم با توجه به وضعیت خشکسالی و کاهش میزان تولید عملیات خرید تا نیمه‌های تیرماه در منطقه مغان به اتمام برسد.

او به رطوبتی بودن گندم کشاورزان در روزهای اخیر اشاره کرد و گفت: کشاورزان اطمینان داشته باشند که ما همه محصولات آنها را که تمایل به عرضه داشته باشند، خریداری می‌کنیم اما ضرورت دارد با برداشت به موقع و به دور از رطوبت بالای ۱۴ درصد گندم خود را تحویل مراکز خرید کنند.

نوبخت در ادامه افزود: گندمی که رطوبت بالای ۱۴ درصد داشته باشد، امکان خرید آن وجود ندارد و در روزهای اخیر به دلیل برخی از شرایط اقلیمی حاکم در مغان انتظار می‌رود کشاورزان با صبر و حوصله بیشتر و به دور از رطوبت‌زدگی محصول خود را تحویل مراکز خرید دهند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان بیان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم امسال با توجه به شرایط خشکسالی و کاهش میزان تولید در حدود ۲۰۰ هزار تن گندم خریداری کنیم که این میزان خرید گندم کفاف نیاز استان را خواهد داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار