یونسی: استراتژی اصلی امام خمینی (ره) ایجاد وحدت کلمه و انسجام ملی بود

تهران (پانا) - دستیار ویژه رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی، گفت استراتژی اصلی امام خمینی (ره) در پیروزی انقلاب و تاسیس جمهوری اسلامی ایران ایجاد وحدت کلمه و انسجام ملی در میان آحاد جامعه بود.

کد مطلب: ۱۱۸۹۹۳۸
لینک کوتاه کپی شد
یونسی: استراتژی اصلی امام خمینی (ره) ایجاد وحدت کلمه و انسجام ملی بود

حجت الاسلام علی یونسی عصر پنجشنبه در سمینار بین اللملی امام خمینی(ره) و دنیای معاصر در حرم امام راحل، اظهار داشت: امام راحل با اعتمادی که در میان همه اقوام، ادیان، مذاهب، احزاب و گرایش های مختلف ایجاد کرد توانست به معنای اصلی کلمه امام امت شود.
وی با بیان اینکه اجماع عمومی حول محور یک شخصیت در تاریخ به ندرت ایجاد می شود، خاطرنشان کرد: امام (ره) با عدم تبعیض در میان آحاد مختلف مردم و صداقت کلام توانست این امر مهم را ایجاد کند و باید این استراتژی اصلی ایسان در اجماع مردم باید تا ابد باقی بماند.
یونسی تاکید کرد: امروز وظیفه اصلی جمهوری اسلامی ایران برخورد بدون تبعیض و با مساوات با تمام ملت است، در قانون اساسی کشور نیز به امر تاکید شده است.
این مسئول با اشاره به اینکه وحدت کلمه بیشترین کلمه ای است که امام راحل در سخنان خود به آن اشاره کرده است، گفت: امروز نیز باید بیش از هر زمان دیگر به وحدت کلمه در کشور تاکید شود تا شاهد بالندگی روز افزون کشور باشیم.
یونسی در ادامه با تاکید بر اینکه قانون اساسی روح نظام جمهوری اسلامی ایران است، خاطرنشان کرد: قانون اساسی با نگاه تامین عدالت برای تمامی قومیت ها، اقوام، ادیان و نگاه های مختلف تدوین شده است و به خوبی نیز در کشور باید اجرا شود.
وی تاکید کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران و نه حکومت اسلامی وظیفه دارد برمبنای قانون اساسی کشور از حقوق تمامی آحاد مردم حتی افرادی که دین و مذهب مشخصی ندارند به خوبی دفاع کند.

سمینار بین الملی امام خمینی (ره) و دنیای معاصر عصر روز پنجشنبه در آستانه سی و سومین سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب با حضور حجت الاسلام سید حسن خمینی، اعضای بیت امام راحل و جمعی از اساتید حوزه و دانشگاه از کشورهای مختلف در حرم مطهر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار