روسا و آدرس ستادهای تبلیغات نامزدهای ریاست جمهوری مطابق قانون باید به استانداری و فرمانداری ها معرفی شوند

بوشهر(پانا)- رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر تاکید کرد روسا و آدرس ستادهای تبلیغات نامزدهای ریاست جمهوری مطابق قانون باید به استانداری و فرمانداری ها معرفی شوند. ستادهایی که مسئولان آنها معرفی نشوند غیر قانونی هستند.

کد مطلب: ۱۱۸۹۸۳۷
لینک کوتاه کپی شد
روسا و آدرس ستادهای تبلیغات نامزدهای ریاست جمهوری مطابق قانون باید به استانداری و فرمانداری ها معرفی شوند

به گزارش روابط عمومی استانداری بوشهر، محمدتقی ایرانی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی و رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر با اشاره به شروع تبلیغات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: مطابق ماده دو آیین نامه اجرایی قانون حضور نمایندگان نامزدهای ریاست جمهوری و قانون انتخابات؛ نامزدهایی که تمایل به داشتن ستاد تبلیغاتی در استان یا شهرستانی را داشته باشند؛ موظف هستند مسئول ستاد تبلیغاتی انتخابات خود را در استان به صورت کتبی به استانداری و فرماندار همان شهرستان معرفی کنند.

وی در همین رابطه اظهار کرد: تنها در صورتی که نامزدهای ریاست جمهوری مسئولان ستادهای انتخابات خود را در شهرستان به فرمانداری معرفی کرده باشند می توانند در شعبه های اخذ رای مطابق قانون نماینده داشته باشند.
ایرانی، در همین رابطه افزود: هر حکمی که از سوی ستاد مرکزی یا نامزد انتخابات ریاست جمهوری در استان یا شهرستان صادر شود زمانی رسمیت و وجاهت قانونی دارد که به استانداری و یا فرمانداری مربوطه معرفی شده باشد.

ایرانی تاکید کرد: نامزدها قبل از افتتاح ستاد در هر شهرستان باید روسای آن را وفق قانون به فرمانداری ها معرفی و آدرس محل فعالیت خود را اعلام کنند.
بنابراین هر گونه اظهارنظر خلاف واقع روسای ستادهایی که مطابق قانون به استانداری یا فرمانداری ها معرفی نشده باشند؛ تخلف انتخاباتی محسوب می شود و گزارش آن برای رسیدگی به هیات نظارت و ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی قوه قضائیه ارسال خواهد شد.
رئیس ستاد انتخابات استان با اشاره به لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی تبلیغاتی نیز گفت: مطابق مصوبه ستاد ملی مدیریت کرونا رعایت پروتکل های تبلیغاتی الزامی است و عدول از آنها تخلف انتخاباتی محسوب می شود و قابل پیگیری است.

وی در همین رابطه افزود: مطابق مصوبه ستاد ملی مدیریت کرونا در انتخابات ریاست جمهوری مسئولیت رعایت پروتکل های بهداشتی، ستاد مرکزی نامزد؛ ستاد استانی نامزدها و شخص نامزد است و به همین خاطر با هر گونه تخطی از پروتکل های بهداشتی بعنوان تخلف انتخاباتی برخورد خواهد شد.
ایرانی اظهار امیدواری کرد: با رعایت قانون و اخلاق انتخاباتی شاهد انتخابات سالم؛ قانونمند و پرنشاط باشیم.
وی گفت: از ستادها و هواداران نامزدهای ریاست جمهوری انتظار داریم با رعایت اخلاق اسلامی و پایبندی به قانون و دوری از تخریب و توهین فعالیت خود را سازماندهی کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار