خلاقیت‌ مدیر مدرسه آموزش و پرورش ناحیه یک ری برای ترویج حجاب به دانش‌آموزان بی‌بضاعت

شهرری ( پانا) - مدیر مدرسه مهدیه آموزش و پرورش ناحیه یک ری گفت حجاب و عفاف یکی از مسائل مهم و کلیدی جامعه است و با بسیاری از مسائل پیوند فرهنگی و اجتماعی خورده که می‌توان با طرح ایده‌های جدید افراد را بر داشتن این حجاب برتر دعوت کرد.

کد مطلب: ۱۱۸۹۱۴۸
لینک کوتاه کپی شد
خلاقیت‌ مدیر مدرسه آموزش و پرورش ناحیه یک ری برای ترویج حجاب به دانش‌آموزان بی‌بضاعت

عشق و علاقه این مدیر مدرسه نسبت به دانش‌آموزان مهم‌ترین مولفه‌ برای خسته نشدن او از این کار است. این موضوع باعث شده او مداوم به دنبال طرح‌های جدید و اثرگذار برای کارهای فرهنگی و پرورشی باشد. دغدغه‌های بسیار زیاد و اخلاق خوب و رفتار مهربان او باعث به وجود آمدن خلاقیت‌در موضوعات مختلف شده و همین امر دانش‌آموزان مدرسه را علاقه‌مند به حجاب و اخلاق نیکو کرده است.

نرجس نیک‌پور مهربانی، مدیر مدرسه مهدیه آموزش و پرورش ناحیه یک شهرری در گفت و گو با پانا اظهار کرد: ما در مدرسه دانش‌آموزان بی‌بضاعتی داریم که باتوجه به مسائل و مشکلات مادی توانایی خرید چادر را ندارند هنگامی که با برخی از آنان مواجه می‌شدم متوجه علاقه آن‌ها به چادر شدم و هنگامی که از آن‌ها سوال کردم که باتوجه به علاقه‌تان نسبت به چادر چرا از آن استفاده نمی‌کنید پاسخ می‌دادند که هزینه خرید یک چادر مناسب بسیار زیاد است و ما توانایی خرید آن را نداریم.

او ادامه داد: حجاب یکی از مهم‌ترین موضوعات در جامعه‌ما است و ما در مدرسه این نکته را یک مسئله مهم دانسته‌ایم و این فعالیت‌ را در زمینه گسترش عفاف و حجاب در خانه دوم دانش‌آموزان، یعنی مدرسه آغاز کردیم و من با توجه به این موضوع خیری را پیدا کردم که در این مسیر مرا همراهی کند و ما توانستیم با پرسیدن قد دانش آموزان و مدل انتخابی به سلیقه خودشان با کمک این خیر چادرهای با کیفیت و خیلی خوبی را برای آن‌ها تهیه کنیم.

نیک‌پور مهربانی با اشاره به اینکه محیط مدرسه می‌تواند محیطی اثرگذار برای همه دانش‌آموزان باشد افزود: وقتی حجاب و عفاف در مدرسه نهادینه شود، انتقال آن به نسل بعدی آسان‌تر خواهد بود زیرا مدرسه محیطی برای تعلیم و تربیت نسل‌های آینده کشور است و زمانی که دانش‌آموزان با علاقه و انگیزه کاری را انتخاب کنند، حتما آن را دنبال خواهند کرد و بحث عفاف و حجاب یکی از بحث‌های مهم تربیتی در وزارت آموزش و پرورش است و ما باید برنامه‌ریزی خوبی برای هدایت صحیح آن‌ داشته باشیم.

او گفت: حجاب به عنوان پوشش بیرونی و عفاف به عنوان پوشش درونی از عوامل مهم سلامت جامعه است که در کاهش آسیب‌های اجتماعی بسیار موثر است؛ ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در بین دانش‌آموزان تنها برعهده معاونین و مربیان پرورشی و فرهنگی نیست بلکه باید همه همکاران فرهنگی و خانواده‌ها مساله حجاب را به عنوان یکی مسائل اصلی و مهم بدانند.

مدیر مدرسه مهدیه آموزش و پرورش ناحیه یک شهرری باتوجه به ضرورت ترویج حجاب در مدرسه عنوان کرد: پیام و خواست‌ما از دانش‌آموزان این است که هنگامی که چادرها را سرمی‌کنند صلواتی را برای سلامتی و تعجیل در ظهور امام زمان(عج) و نثار ارواح طیبه شهدا هدیه کنند تا یاد آنان تا همیشه در خاطرشان بماند و دانش‌آموزان با همین حجاب و چادر برای شرکت در آزمون نهایی خود حاضر شدند و از حس خوب خود گفتند؛ و ما می‌توانیم با استفاده از خلاقیت‌ها، ایده‌ها در رابطه با موضوع حجاب، جوانان را به این امر علاقمند کند.

خبرنگار: شیدا مشهور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار