طرح آبا چه هدفی را دنبال می‌کند؟

تهران (پانا) - معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی در سفر یک روزه خود به شهرستان ساوه و بازدید از نحوه برگزاری امتحانات حضوری پایه‌های نهم و دوازدهم عنوان کرد طرح آبا به عنوان طرح منعطفی در محتوا، روش و زمان یادگیری با هدف بسط و توسعه عدالت آموزشی در آموزش و پرورش اجرا می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۸۸۷۲۴
لینک کوتاه کپی شد
طرح آبا چه هدفی را دنبال می‌کند؟

به گزارش روابط عمومی سازمان مدارس و مراکز غیردولتی، شهریار فولادوند معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی از روند برگزاری امتحانات نهایی پایه دوازدهم در تعدادی از حوزه های امتحانی و تصحیح اوراق امتحانی شهرستان ساوه بازدید به عمل آورد.

فولادوند در این بازدیدها در تشریح اهداف برنامه های وزارت آموزش و پرورش در برگزاری آزمون های نهایی پایه نهم و دوازدهم؛ گفت: هدف کلی از بازدید های معاونین وزیر آموزش و پرورش در کل کشور بررسی میزان پایبندی به شیوه نامه های بهداشتی در حوزه های برگزارکننده امتحانات حضوری می باشد زیرا سلامت دانش آموزان و برگزاری امتحانات در شرایطی که حداکثر اطمینان را برای ایجاد امنیت در حوزه سلامت برای دانش آموزان برقرار نماید جزء مسائل بسیار مهم و کلیدی برای آموزش و پرورش است.

فولادوند افزود: در جریان این بازدید نحوه رعایت فاصله اجتماعی، رعایت تاکیدات و شیوه نامه های بهداشتی و نحوه برگزاری امتحانات و استقرار دانش آموزان، امکانات موجود حوزه ها، نحوه چاپ و توزیع سئوالات مورد بررسی قرار گرفت و ملاحظات بنده در شهرستان های ساوه و زرندیه حاکی از انجام دستورالعمل های بهداشتی در سطح بالایی بوده است و در موارد جزئی هم نکاتی برای بهبود و تکمیل این فرایند گفته شد.

معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی در بخش دیگری از این گفتگو به برنامه های سازمان مدارس و مراکز غیردولتی اشاره کرد و گفت: یکی از دغدغه های آموزش و پرورش در جهت ایجاد عدالت آموزشی، ایجاد بسترهای لازم جهت پوشش حداکثری برای دانش آموزان لازم التعلیم است. طرح آبا تلاش می کند تا دانش آموزان بازمانده از تحصیل را به روند آموزشی خود بازگرداند.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و مشارکت‌ها ی مردمی ادامه داد: هدف گیری طرح آبا، بچه هایی هستند که بنا به دلایلی امکان حضور در مدارس را ندارند مانند دانش آموزانی که در جهت کمک به اقتصاد خانواده مشغول به کار هستند و یا دخترانی که در سن کم ازدواج می کنند و بر اساس فرهنگ های مختلف منطقه ای امکان حضور در مدارس برای آنها وجود ندارد.

فولادوند تأکید کرد: طرح آبا طرح منعطفی در محتوا، روش و زمان یادگیری است و با برگزاری کلاس هایی سازگار با وضعیت این دانش آموزان شرایط را طوری برقرار می کند که این افراد نیز یتوانند ادامه تحصیل دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار