فولادوند خبر داد

اولویت بندی نیازهای آموزشی مناطق برای تعلیم دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل

تهران (پانا) - جلسه تفاهم نامه همکاری در راستای اجرای مفاد طرح آشتی با آموزش (آبا) با حضور شهریار فولادوند معاون وزیر و رئیس مدارس و مراکز غیردولتی و محمد مهدی علویان مهر رئیس دانشگاه صنعتی شیراز در سالن شهید حججی ساختمان علاقمندان منعقد شد.

کد مطلب: ۱۱۸۵۹۸۳
لینک کوتاه کپی شد
اولویت بندی نیازهای آموزشی مناطق برای تعلیم دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل

به گزارش روابط عمومی سازمان مدارس و مراکز غیردولتی، شهریار فولادوند معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی در این جلسه اظهار داشت: این طرح در جهت پوشش تحصیلی افراد لازم التعلیم در دوره اول و دوم متوسطه می باشد که یکی از مهمترین اهداف آن زمینه سازی برای ایجاد فرصت های برابر آموزشی است.

فولادوند بیان کرد: هم افزایی سازمان و دانشگاه می تواند برای آینده کشور کمک کننده باشد و قدر مسلم این است که محور و ماموریت مشترک سازمان و دانشگاه ، امر مهم تعلیم و تربیت است و این اقدام دانشگاه صنعتی شیراز ، طلیعه ارزشمند و مبارکی در راستای این هدف مشترک و مهم می باشد .

رئیس سازمان مراکز و مدارس غیردولتی افزود: یکی از تعهدات سازمان مدارس و مراکز غیردولتی، شناسایی کودکان و نوجوانان بازمانده از تحصیل و اولویت بندی نیازهای آموزشی مناطق برای تعلیم دانش آموزان هدف از طریق آموزش الکترونیکی و از راه دور است و تلاش می شود با رعایت قوانین و مقررات از ظرفیت ها و امکانات موجود در سطوح مختلف در جهت اجرای این برنامه مشترک استفاده شود.

فولادوند تصریح کرد ما آماده ارائه مشاوره و همکاری با دانشگاه صنعتی شیراز در زمینه جذب مشارکت های خیرین به منظور تأمین امکانات و ابزارهای مورد نیاز برگزاری کلاس های آموزش الکترونیکی هستیم.

رئیس دانشگاه صنعتی شیراز نیز در این جلسه گفت: مجموعه دانشگاه آمادگی کامل دارد در این طرح مشارکت کند کمااینکه درگذشته نیز موفق به همکاری با آموزش و پرورش شدیم. چرا که می دانیم خروجی های آموزش و پرورش ورودی های ما هستند لذا خود را نسبت به آنها متعهد می دانیم.

علویان مهر در ادامه افزود: دانشگاه در خصوص برگزاری پویش ها و برنامه های فرهنگی و هنری به منظور جذب کمک های مالی در موضوع تفاهم نامه برنامه ریزی کرده و متعهد می شود کلیه کمک ها و فعالیت هایی که در جهت اجرای تفاهم نامه انجام می شود به صورت اهدایی و خیریه ، در اختیار مدرسه آموزش از راه دور (مجری طرح ابا) قرار گیرد.

وی افزود: این دانشگاه سعی می کند در اجرای برنامه های فرهنگی، هنری، ورزشی در جهت تقویت ساحت های تربیتی شش گانه دانش آموزان هدف، با سازمان مدارس و مراکز غیردولتی مشارکت کند.

گودرز شاهمرادی مدیر آموزش الکترونیکی و از راه دور در ابتدای جلسه ، توضیحاتی در خصوص طرح آبا و اقداماتی که تاکنون صورت گرفته ارائه داد و گفت طرح آشتی با آموزش ( آبا) نگاهی جدید به مسئله بازماندگی از تحصیل می باشد و انعقاد تفاهم نامه بین دانشگاه صنعتی شیراز و سازمان مدارس غیردولتی علاوه بر تحقق بخشی مشارکت حامیان این طرح، موجب تعامل هدفمند دو نهاد آموزشی و پرورش و آموزش عالی با رویکرد آموزش نوین خواهد بود.

شایان ذکر است از تعهدات دانشگاه صنعتی شیراز، شناسایی و جذب کمک های خیرین استان در حمایت از برگزاری کلاس های آموزش الکترونیکی و از راه دور و کمک به تأمین تجهیزات و امکانات مورد نیاز برگزاری کلاس ها طبق روش های نوین آموزش است. تأمین هزینه های نیروی انسانی و هزینه های مصرفی کلاس های غیر حضوری نیز یکی دیگر از مفاد تعهدات دانشگاه است.

گفتنی است ذوقی مشاور دانشگاه ، رسول پاپایی مدیرکل دفتر امورشوراها و مناطق آزاد تجاری ، فتاح صابری رئیس حوزه ریاست و جهان آرا مشاور سازمان نیز در این جلسه حضور داشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار