بهره برداری از ۱۲واحد بوم گردی در روستای نوشنق شهرستان نمین

اردبیل(پانا) - با حضور استاندار اردبیل و جمعی از مسوولان محلی۱۲ واحد اقامتی بوم گردی و گردشگری در روستای هدف گردشگری نوشنق نمین با سرمایه گذاری بخش خصوصی به بهره برداری رسید.

کد مطلب: ۱۱۸۵۰۰۱
لینک کوتاه کپی شد
بهره برداری از ۱۲واحد بوم گردی در روستای نوشنق شهرستان نمین

اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در آیین بهره برداری از واحدهای بوم گردی در شهرستان نمین اظهار کرد: برای توسعه این واحدها باید با حمایت دستگاه های متولی امکانات رفاهی و تفریحی جهت ماندگاری بیشتر مسافران در این منطقه ایجاد شود.

او با بیان اینکه در شهرستان نمین شاهد فعالیت های گردشگری دیگری هستیم گفت: مراحل سفیدکاری هتل چهار ستاره با ۵۲ اتاق و سالن های مجلل تا اوایل مهرماه به اتمام می رسد و بطور قطع در سال آتی به بهره برداری کامل می رسد.

بهنام جو ادامه داد: علاوه بر این طرح ها، سایت گردشگری و تفریحی فندقلو با ظرفیت گردشگری بسیار بالا در این منطقه واقع شده، ولی واحد اقامتی در این سایت وجود نداشت، به این منظور مجموعه بوم گردی و هتل ۴ستاره جهت اقامت و ماندگاری مسافران نقش اساسی خواهد داشت.

این مسوول در بخش دیگری از سخنان خود در جریان افتتاح سردخانه این شهرستان تصریح کرد: واحد سردخانه شهرستان نمین با ظرفیت۴هزار تن امروز به بهره برداری رسید و در این راستا فعالیت های خوبی در احداث سردخانه انجام شده تا این ظرفیت سردخانه ای به ۴۰۰هزار تن افزایش یابد.

بهنام جو با اشاره به اینکه محصولات کشاورزی و باغی استان نیاز اساسی به سردخانه داشته است، گفت: محصولات تولیدی کشاورزان از قبیل میوه های درختی و سیب زمینی جهت یافتن بازار فروش باید در انبارهای سردخانه ای نگهداری می شدند که تاکنون ظرفیت ۱۸۵ هزار تن در استان احداث شده و تا پایان سال جاری به ۴۰۰هزار تن می رسد.

او ادامه داد: برای این سالن ها تامین اعتبار و تسهیلات خوبی از بانک ها به ویژه بانک کشاورزی ابلاغ شده و در مرحله عقد قرار داد قرار گرفته تا سرمایه ثابت و سرمایه در گردش این واحدها تامین شود.

استاندار اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود در رابطه با راه اندازی نمایشگاه صنایع دستی شهرستان نمین اظهار کرد: کارهای خوبی برای راه اندازی این مجموعه انجام شده و تسهیلات بانکی ۱۰ تا۵۰ میلیون تومانی برای رونق صنایع دستی در دستور کار قرار گرفته است.

بهنام جو ادامه داد: صنایع دستی گلیم با برند گلیم شهرستان نمین در سال گذشته به ثبت ملی رسید و بزرگترین گلیم کشور نیز به نام این شهرستان بافته شد.

به گفته استاندار اردبیل مرکز ترک اعتیاد در این شهرستان راه اندازی شده و جهت بهبودی کامل بیماران و ایجاد زمینه شغلی برای آنها در نظر گرفته شده تا بار دیگر به دلیل نداشتن شغل و مسایل مالی به مرحله اول برنگردند.

بهنام جو عنوان کرد: عده ای از بیماران شرایط شغلی نامناسب داشته و تا مرحله کامل بهبودی باید مورد حمایت قرار گیرند و خانواده این افراد را نیز به نوعی کمک و حمایت کرد.

او اضافه کرد: در این مرکز ۳۵ نفر مورد حمایت و تحت درمان قرار گرفته و با همکاری سازمان بهزیستی، فرمانداری نمین و ngo فعال در زمینه ترک اعتیاد قرار گرفته اند که با برنامه ریزی های انجام شده، انشاا... شاهد بهبودی کامل این بیماران و بازگشت به زندگی خود خواهیم شد.

همچنین با حضور استاندار اردبیل بزرگترین گلیم منطقه نمین از دار گلیم باز شد که طی آیینی این گلیم بافته شده از سوی هنرمندان نمینی و عنبرانی رونمایی و به نام این شهر ثبت شد.

اکبربهنامجو، استاندار اردبیل در این آیین گفت: شهرستان نمین مهد صنایع دستی بوده به ویژه در گلیم بافی در سطح کشور از آن به عنوان مرکز گلیم بافی یاد می شود.

او با بیان اینکه هنر گلیم بافی عنبران در سطح کشور بیشتر شناخته شده است، افزود: با مشوق های میراث فرهنگی، هنرمندان این صنایع دستی برای ادامه مسیر مصمم تر و جدی تر عمل می کنند و باید برای رونق این حرفه بیشتر تلاش کرده تا هم درآمد بهتری داشته باشند و هم برای ماندگاری این هنر ثابت قدم شوند.

استاندار اردبیل بانوان زحمت کش این هنر را تحسین کرد و افزود: گلیم بافی از قدیمی ترین هنرهای منطقه بوده و در اقتصاد و درآمد مردم شهرستان نمین نقش اساسی دارد.

بهنام جو گفت: میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشکری استان با ثبت بزرگترین گلیم کشور به نام استان و تبلیغ و بازاریابی این صنعت در سطح کشور باید پیگیری های لازم را انجام دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار