نهاد کابخانه های عمومی استان زنجان:

برگزاری نخستین جشنواره سرود با عنوان «آوای کتابخانه»

زنجان (پانا)- با توجه به اهمیت کتابخوانی در تعالی جامعه و تاثیرگذاری زبان شعر در فرهنگ سازی و گرایش بیشتر مردم به این امر، همزمان با هفدهمین سالروز تاسیس نهاد کتابخانه های عمومی کشور نخستین جشنواره سرود با عنوان «آوای کتابخانه» توسط این‌نهاد برگزار می شود.

کد مطلب: ۱۱۸۴۹۶۱
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری نخستین جشنواره سرود با عنوان «آوای کتابخانه»

این جشنواره با رویکرد تاکید بر ضرورت گسترش فرهنگ کتابخوانی و جایگاه کتابخانه‌های عمومی و کتابداران، استفاده از سرود به‌عنوان تاثیرگذارترین نوع شعر، در ترویج کتابخوانی و توسعه کتابخانه ها، شناسایی استعدادها و ظرفیت های فرهنگی و هنری در اعتلای جایگاه کتابخوانی، نهادینه کردن فرهنگ مشارکت عمومی در فعالیت‌های ادبی کتابخانه‌ها و ایجاد تحول فرهنگی در خدمات کتابخانه‌ها در دستور کار نهاد کتابخانه‌های عمومی قرار گرفته است.
موضوعات محوری در نظر گرفته شده برای این‌جشنواره به این‌ترتیب‌اند:
- نقش کتابخانه، کتابدار و کتابخوانی در تعالی جامعه
- نقش کتابدار در ترویج کتابخوانی
- نقش کتابخانه و خدمات اجتماعی آن در توسعه فرهنگ کتابخوانی
- دیدگاه جامعه نسبت به کتابدار و کتابخانه
- تبدیل کتابخانه ها به پایگاه اجتماعی و پاتوق های فرهنگی
- نقش پذیری کودک و نوجوان از کتابخوانی، کتابدار و کتابخانه
نگاه نو و خلاقانه به موضوع، سادگی و ماندگاری در اذهان عمومی و پرهیز از تاثیرپذیری و مشابهت آثار از ارکان آثار ارائه شده به دبیرخانه این‌جشنواره هستند.
درباره آثار ارسالی به این‌جشنواره در فراخوان آن اعلام شده در تمامی گروه‌های سنی ویژه مخاطبان کودک، نوجوان و بزرگسال و همچنین آثار با گویش‌های محلی (ترجیحا همراه ترجمه) پذیرفته می­‌شود. همچنین آثار ارسالی باید جدید بوده و پیش از این‌، به جشنواره‌های دیگر ارسال و یا چاپ نشده باشند.
آثار ارسالی به این‌جشنواره باید حتماً با موضوعات فراخوان تطبیق داشته باشند و هر شاعر امکان ارسال حداکثر چهار اثر به دبیرخانه جشنواره را دارد.
علاقه مندان می‌توانند از روز ۱۷ اسفند تا ۱ خرداد ۱۴۰۰ با مراجعه به سامانه مسابقات الکترونیک کتابخوانی به نشانی (www.samakpl.ir) در این‌جشنواره شرکت کنند.
جوایز جشنواره نیز به این‌ترتیب اهدا می‌شوند:
- لوح تقدیر و جایزه نقدی ۲۰ میلیون ریالی به ۵ اثر برگزیده
- لوح تقدیر و جایزه نقدی ۱۵ میلیون ریالی به ۹ اثر تقدیری
- لوح و تقدیر و جایزه نقدی ۱۰ میلیون ریالی به ۳ اثر استعدادهای شعری زیر ۲۰ سال
همچنین ۱۷ اثر برگزیده این جشنواره به چاپ خواهد رسید.
ارسال آثار صرفاً از طریق سامانه مسابقات الکترونیک کتابخوانی (www.samakpl.ir) امکان‌پذیر بوده و به آثار ارسالی خارج از فرایند قید شده ترتیب اثر داده نخواهد شد. علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با رایانامه mahafeladabi@iranpl.ir مکاتبه کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار