یک نظامی دیگر در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد

تهران (پانا) - فرمانده سابق مقاومت بسیج با حضور در ستاد انتخابات کشور برای داوطلبی در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد.

کد مطلب: ۱۱۸۴۸۰۲
لینک کوتاه کپی شد
یک نظامی دیگر در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد

سردار علیرضا افشار، با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور جهت داوطلبی در انتخابات دوره سیزدهم ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد.

افشار معاون فرهنگی ستاد کل و رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در سال‌های 79 تا 83 بود و معاونت فرهنگی و امور مجلس ستاد کل نیروهای مسلح از 83 تاکنون را نیز بر عهده داشته است. علیرضا افشار به دنبال کناره‌گیری سیدمجتبی ثمره هاشمی از معاونت سیاسی وزارت کشور، مسئولیت این معاونت را رسماً از 4 شهریور 86 برعهده گرفت. علیرضا افشار در دی ماه 87 به سمت معاون امور اجتماعی، فرهنگی و شوراهای وزارت کشور منصوب شد. او فرمانده سابق مقاومت بسیج است.

علیرضا افشار پس از ثبت‌نام با حضور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ما در زمینه اقتصادی برای اشتغال برنامه داریم، اظهار کرد: برخی آدرس غلط می‌دهند اما تنها بخشی از مشکلات اجتماعی مثل اعتیاد یا طلاق به شرایط اقتصادی برمی‌گردد ولی بخش عمده‌ای از آن علت فرهنگی دارد. پس از فرهنگ هم نباید غافل باشیم.

وی افزود: من با برنامه آمده‌ام و ده‌ها برنامه علمی و تخصصی دارم که برخی از آنها تجربه اجرای آزمایشی را هم داشته‌ است. این برنامه‌ها باید با کابینه قوی و پاکدست و معاونان متخصص آنها اجرا شوند.

افشار با تاکید بر اینکه اگر برنامه‌های دولت قبلی خوب است ادامه دهیم، گفت: باید اشکالات برنامه دولت‌های قبلی را حل کرد نه اینکه به طور کامل آنها را کنار گذاشت. این اقدام هزینه‌هایی برای ما دارد و ضررهایی را متوجه کشور و مردم می‌کند.

این داوطلب انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه ما در حوزه دیپلماسی باید رویکرد مردمی داشته باشیم، یادآور شد: ما در مجامع بین‌المللی قدرت نفوذ نداریم، اما در قدرت دیپلماسی عمومی توانا هستیم و دنیا به دنبال شنیدن صدای ایران است. اما امروز این دیپلماسی عمومی در وزارت خارجه ما محدود شده به سخنگوی آن.

وی تاکید کرد: شعار دولت من «با مردم و برای مردم» است. مردم اما شأنی دارند که هم برای انقلاب جان خود را فدا کرده‌اند و هم الان مشکلات و فشارهای اقتصادی را تحمل می‌کنند، پس باید برای آنها هرکاری می‌توانیم انجام دهیم.

افشار در پاسخ به این پرسش که اگر آقای رییسی داوطلب انتخابات ریاست جمهوری شود برنامه شما برای ماندن یا کنار رفتن چست، گفت: ان شاء الله در خدمت و کنار ایشان هستم.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا با نظامیان ائتلاف می‌کند گفت: با کاندیدای نظامی ائتلاف نمی‌کنم با هم کنار می‌آییم.

ثبت‌نام در انتخابات از ساعت 8 صبح روز سه‌شنبه 21 اردیبهشت آغاز شده و تا روز شنبه 25 اردیبهشت ادامه خواهد داشت. داوطلبان می‌توانند هر روز از ساعت 8 تا 18 برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست‌جمهوری به وزارت کشور واقع در میدان فاطمی، ابتدای خیابان شهید گمنام، تالار بزرگ وزارت کشور، مراجعه کنند.

طبق اعلام ستاد انتخابات کشور، شرایط داوطلبان برای ثبت‌نام در انتخابات به شرح زیر است:

- از رجال مذهبی، سیاسی

- ایرانی الاصل

- تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران

- مدیر و مدبر

- دارای حسن سابقه و امانت و تقوی

- مومن و معتقد به مبانی جمهوری اسلامی ایران و مذهب رسمی کشور.

همچنین براساس ماده 55 قانون، مدارک موردنیاز برای ثبت‌نام به شرح زیر است:

- اصل شناسنامه عکس‌دار و چهار (4) برگ تصویر کلیه صفحات آن

- اصل کارت ملی و تصویر آن

- دو (2) قطعه عکس 4 × 6 جدید.

بعد از اتمام ثبت‌نام‌ها، شورای نگهبان 5 روز برای رسیدگی و احراز صلاحیت‌ها فرصت دارد که در صورت لزوم تا 5 روز دیگر هم قابل تمدید است.

بعد از اعلام اسامی نهایی نامزدهای انتخابات، تبلیغات آن‌ها از 7 خرداد به مدت 20 روز آغاز می‌شود.

در سه روز گذشته از ثبت‌نام انتخابات ریاست‌جمهوری 211 نفر با مراجعه به وزارت کشور برای داوطلبی در سیزدهمین دوره ریاست جمهوری اسم نوشتند.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری به همراه ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری 28 خرداد 1400 به صورت همزمان برگزار می‌شود.

طبق اعلام ستاد انتخابات کشور، در انتخابات 1400، 59 میلیون و 310 هزار و 307 نفر واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد 1 میلیون و 392 هزار و 148 نفر، رای‌اولی محسوب می‌شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار