در گفت‌وگو با مدرس و مترجم زبان انگلیسی مطرح شد؛

تشریح نکات گرامری درس زبان انگلیسی

رودهن(پانا)- برای تثبیت درس زبان اگلیسی در ذهن باید از راهکارهای مفید از جمله، تکرار و تمرین در طول سال تحصیلی و نیز جمع بندی و خلاصه نویسی مطالب مهم به وقت امتحان استفاده کرد.

کد مطلب: ۱۱۸۳۰۷۳
لینک کوتاه کپی شد
تشریح نکات گرامری درس زبان انگلیسی

زمان امتحان پایانی سال تحصیلی نزدیک است و دغدغه دانش‌آموزان برای تثبیت مطالب در ذهن، و یادآوری مطالب آموخته شده در طول سال تحصیلی زیاد است؛ یکی از راه‌کارهای به یاد ماندن مطالب به وقت امتحان جمع‌بندی درس، نکته‌برداری و خلاصه نویسی از مطالب مهم است.

مریم کلانتریان مدرس و مترجم زبان انگلیسی در گفت و گو با پانا در این زمینه اظهار کرد: برای راحتی حال ‌دانش‌آموزان به بخشی از نکات مهم از درس اشاره می‌کنم؛ زمان‌ها در زبان انگلیسی به سه قسمت گذشته، حال، آینده تقسیم می‌شوند که هر قسمت خود نیز از چهار گروه مختلف تشکیل شده است‌؛ ساده، استمراری، کامل، کامل استمراری.

او افزود: در این مبحث نحوه ساخت زمان‌های ساده، استمراری و حال کامل را بیان می‌کنیم، زمان حال ساده، مربوط به انجام افعال و کارهایی است که وقوع آنها در زمان حال و ادامه آن در آینده است؛ برای ساخت جملات این زمان فعل و قیدهای زمان باید حال ساده باشند.
مثال: .I work in Tehran
نکته:فعل زمان حال ساده با فاعل سوم شخص دارای حروف s یا es است.
مثال: she works in Tehran

کلانتریان ادامه داد: زمان حال استمراری، این زمان مربوط به افعال و کارهایی است که در زمان حال و به صورت پشت سر هم انجام می گیرد. برای ساخت این زمان از فرمول زیر استفاده می‌کنیم:
am/is/are +فعل +ing
مثال: I am working in Tehran

مدرس زبان انگلیسی تصریح کرد: زمان حال کامل، این زمان معادل ماضی نقلی است، یعنی کاری که از زمان گذشته شروع شده باشد و اثر آن در زمان حال نیز باقی باشد. برای ساخت این زمان از فرمول زیر درست می شود: قسمت سوم فعل+ Have/has مثال: .I have worked in Tehran
نکته:افعال با قاعده به آخرشان d ، ed اضافه می شود.

خبرنگار دانش‌آموز: کوثر شهرباف

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار