آیین رونمایی از پویش‌ استانی«ارتقا سواد حرکتی» و پویش دبستانی «هر مدرسه، یک کلاس درس تربیت بدنی و هر کلاس، یک وسیله ورزشی»

تبریز( پانا ) - آیین رونمائی پویش‌ استانی "ارتقا سواد حرکتی" و پویش "دبستانی هر مدرسه یک کلاس درس تربیت بدنی وهر کلاس یک وسیله ورزشی" با حضور مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در اتاق جلسه تالار معلم تبریز برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۸۲۹۱۸
لینک کوتاه کپی شد
آیین رونمایی از پویش‌  استانی«ارتقا سواد حرکتی» و پویش دبستانی «هر مدرسه، یک کلاس درس تربیت بدنی و  هر کلاس، یک وسیله ورزشی»

جعفر پاشایی در آیین رونمائی این پویش‌ ها گفت: موضوع ورزش دانش آموزی، حتی با کمبود فضای ورزشی که با آن مواجه هستیم، بدلیل ایجاد حس شادابی در دانش آموزان بسیار مهم است. به دلیل محدویتهای منابع مالی و کمبود فضا از جایگاه استاندارد فاصله داریم، ولی از تمامی مسئولان حوزه های بهداشت و تربیت بدنی می خواهیم هرچه در توان دارند و با استفاده از ظرفیتهای درون سازمانی و برون سازمانی برای گسترش ورزش و تربیت بدنی در مدارس تلاش کنند.

وی افزود: امید آفرینی برای دانش آموزان حرف اول را می زند و این کار را معلمان و مربیان ورزش می توانند انجام دهند. در این وضعیت کرونایی، پمپاژ امید در حوزه ورزش بسیار مهم است. برگزاری مسابقات ورزشی، دانش آموزان را ترغیب به رقابت می‌کند و همین ترغیب شدن موجب می‌شود دانش آموزان در راستای ورزش، قدم های مثبتی را برداشته و شاداب باشند.
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان در ادامه این جلسه گفت: با مشارکت اولیای دانش آموزان می‌توان تمهیدات لازم را برای تحقق اهداف ورزشی فراهم کرد. اولویت ما در این پویش ها دانش آموزان دختر هستند. هدف از اجرای این پویشها، ایجاد مکملی برای درس تربیت بدنی در مدارس و نیز فرهنگ سازی این موضوع است که درس تربیت بدنی هم یک درس در مدرسه مانند دروس دیگر است.

لیلا علی محمد زاده افزود: با توجه به اینکه کودکان تا سن ۱۲ سالگی فرصت کسب سواد حرکتی را دارند، بنابراین سن ۲ تا ۱۲ سالگی دوران طلایی کسب این مهارت است. در پویش هر کلاس، یک وسیله ورزشی، هدف شناسایی مدیران و اولیای ورزش دوست و علاقمند به درس تربیت بدنی و همچنین تبدیل فضاهای اضافی مدارس به فضاهای شاد ورزشی است و در این راستا از مدیران موفق تقدیر شایسته به عمل خواهد آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار