کارشناس سلامت و تندرستی منطقه ۱۶:

هفته سلامت یک واژه نمادین است

تهران (پانا) - کارشناس سلامت و تندرستی منطقه 16 ضمن نمادین دانستن هفته سلامت، آن را یاد آور زحمات همکارانی دانست که سلامت دانش آموزان را مجدّانه پایش می کنند.

کد مطلب: ۱۱۸۰۰۹۳
لینک کوتاه کپی شد
هفته سلامت یک واژه نمادین است

مریم قربانی؛ کارشناس سلامت و تندرستی منطقه 16 در گفت‌وگو با پانا گفت: «محور توسعه هر جامعه، نیروی انسانی آن است. مسئول سلامت جامعه دانش آموزی، مراقبین و رابطین سلامت آن جامعه هستند. با توجه به ایّام خاص کرونایی، طبق سنوات گذشته، با مشکل عدم نیروی متخصص مواجه هستیم.»

این کارشناس سلامت از همکاری با سازمان‌های خارج از آموزش و پرورش خبر داد و افزود: «ما با سازمان هایی همچون شهرداری، بهزیستی، هلال احمر، سازمان استثنایی و دانشگاه علوم پزشکی در تعامل سازنده هستیم.»

قربانی درباره برنامه های سالانه واحد سلامت اظهار کرد:« برنامه هایی چون معاینات، بازدیدها، جشنواره ها، مسابقات، تجهیز اتاق بهداشت مدارس و همچنین آموزش همکاران، دانش آموزان و اولیاء به نسبت جنسیت و مقطع، به صورت مجازی با دعوت از استادان برگزار شد؛ در پایان جلسات نیز به سوالات مطروحه آنان پاسخ داده شد. حدود۷۰ وبینار رسمی برای مدارس با حضور مراقبین سلامت، شهرداری و خانه بهداشت و همچنین همکاران و اولیا بر گزار کردیم که خوشبختانه مورد استقبال نیز قرار گرفت.»

کارشناس تندرستی منطقه، درباره برنامه های اجرایی حوزه سلامت تصریح کرد:« آموزه هایی در قالب مسابقات و جشنواره با عناوین صبحانه سالم، روز جهانی تخم مرغ، طرح دادرس، آمادگی برای مقابله با حوادث، وارنیش فلوراید، پدیکلوز، سفیران سلامت، طرح آهن یاری و ویتامین دی، غربالگری ژنتیک، آموزش خود مراقبتی و ایدز، آموزش بلوغ و طرح کوچ « کنترل وزن و چاقی»، از دیگر فعالیت های حوزه سلامت است که با همکاری رابطین سلامت در مدارس اجرا و رصد شد.»

مریم قربانی، ضمن بیان اهمیت کار مراقبین و رابطین سلامت افزود:« هفته سلامت یک واژه نمادین است؛ این هفته یاد آور زحمات همکارانی است که سلامت دانش آموزان را مجدّانه پایش می کنند. آن ها به مواد خوراکی دانش آموزان هم توجه دارند چرا که دانش آموزان در سن رشد هستند و این امر وظیفه مراقبین سلامت، ما و اولیا را دو چندان می کند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار