استاندار زنجان:

نقشه راه فرهنگی باید بر اساس چشم انداز بلندمدت تدوین شود

زنجان (پانا) - استاندار زنجان خبر داد نقشه راه فرهنگی استان باید بر اساس نگاه بلند مدت به مسائل و با تکیه بر اسناد بالادستی تدوین شود.

کد مطلب: ۱۱۷۹۵۱۶
لینک کوتاه کپی شد
نقشه راه فرهنگی باید بر اساس چشم انداز بلندمدت تدوین شود

به گزارش روابط عمومی استانداری کل استان زنجان فتح الله حقیقی در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با بیان اینکه دید ما به مسائل فرهنگی باید بلندمدت باشد، افزود: نگاه به مسائل فرهنگی باید استراتژیک باشد، از طرفی برای اینکه جامعه از مسائل اجتماعی آسیبی نبیند مدیریت های کوتاه مدت نیز باید در دستور کار باشد و این ۲ رویکرد تکمیل کننده هم هستند.

وی با بیان اینکه بیانیه گام دوم انقلاب در تدوین نقشه راه فرهنگی استان از اهمیت زیادی برخوردار است، ادامه داد: از سوی دیگر آمایش سرزمینی استان زنجان که نهایی شده است نیز باید در این خصوص مدنظر قرار گیرد.

حقیقی خاطرنشان کرد: در تدوین نقشه راه فرهنگی استان، باید ضمن توجه به اسناد بالادستی ببینیم واقعیت های موجود چیست؟ و در ادامه، مسائل استان به گونه ای مورد بررسی قرار گیرد که کارهای موازی در خصوص آنها انجام نشود.

استاندار زنجان با بیان اینکه مسائل فرهنگی از عمق زیادی برخوردار هستند، گفت: اگر می خواهیم کار درست و مناسب در این حوزه انجام دهیم باید یک تیم و کارگروهی در استان بر اساس اسناد بالادستی و دستورالعمل مهندسی فرهنگی موضوعات را بررسی کنند تا به نتایج موثری برسیم.

حقیقی گفت: تدوین نقشه راه فرهنگی استان نباید به صورت خام انجام شود چرا که مسائل فرهنگی و مهندسی فرهنگی پروژه عمرانی نیست، باید در این خصوص هوش فرهنگی نخبگان و علما به کار گرفته شود تا مسائل به صورت دقیق کالبد شکافی شود.

استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود به تمهیدات مورد نیاز برای تدوین دانشنامه زنجان اشاره کرد و اظهار کرد: تدوین چنین دانشنامه ای باید جنبه گسترده ای پیدا کند و منحصر به مشاهیر نشود.

وی خاطرنشان کرد: تدوین دانشنامه زنجان نباید مشابه کارهای روتینی باشد که در برخی استان ها انجام شده است که فقط به مسائل خاص پرداخته اند بلکه باید این دانشنامه یک منبع کامل و در بردارنده سرفصل های متعدد از جمله شهدا نیز باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار