ملکی خبر داد

راه‌اندازی هیأت اندیشه‌ورز دانش‌آموزی در سازمان پژوهش

تهران (پانا) - نشست مشترک سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی و سازمان بسیج دانش‌آموزی به‌منظور شناسایی و پیگیری زمینه همکاری‌های مشترک برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۷۹۳۸۸
لینک کوتاه کپی شد
راه‌اندازی هیأت اندیشه‌ورز دانش‌آموزی در سازمان پژوهش

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، در ابتدای این نشست حسن ملکی معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش با تشریح ارتباط این سازمان با سازمان بسیج دانش‌آموزی اظهار داشت: این ارتباط با همت آقای ممشلو در شرایط مناسبی است؛ اعتقاد داریم سازمان پژوهش باید با مخاطبان اصلی خودش یعنی دانش‌آموزان ارتباطی همه جانبه، عمیق و صمیمی برقرار کند و بتواند از طریق اثرگذاری با دانش‌آموزان و اثرپذیری از آنان یک رابطه تعاملی قوی داشته باشد.

وی با اشاره به راه‌اندازی هیأت اندیشه‌ورز دانش‌آموزی در سازمان پژوهش گفت: به زودی سامانه‌ای مربوط به همین هیأت راه‌اندازی خواهد شد. اعضای هیأت اندیشه‌ورز دانش‌آموزی را دانش‌آموزان نخبه بسیجی تشکیل می‌دهند. بسیج به‌عنوان شجره طیبه مطرح است و دانش‌آموزان بسیجی هم به‌عنوان شاخ و برگ این شجره طیبه به حساب می‌آیند امیدوارم در یک نگاه تعاملی بتوانیم به اهداف تعلیم و تربیتی خودمان برسیم.

در ادامه این نشست مجتبی باستان رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی ضمن تشکر از همکاری‌های صورت گرفته میان این دو سازمان؛ مواردی مانند جاری شدن ادبیات انقلاب اسلامی در تنظیم و تدوین کتاب‌های درسی، بهره‌گیری از ظرفیت کنگره ملی همفکری بسیج دانش‌آموزی، استفاده از نخبه‌ترین دانش‌آموزان بسیجی در شورای اندیشه‌ورز، تعامل سازمان بسیج دانش‌آموزی و سازمان تعلیم و تربیت کودک و ارتباط این دو نهاد با سازمان پژوهش را خواستار شد.

وی در ادامه به جلسه شورای هماهنگی بسیج دانش‌آموزی با حضور وزیر آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: در این شورا مصوبات مهمی مطرح شد اما چند مصوبه به‌طور مستقیم با سازمان پژوهش در ارتباط است که تصویب رشته آمادگی دفاعی در دانشگاه فرهنگیان و تغییر پایه کتاب آمادگی دفاعی از پایه دوازدهم رشته فنی و حرفه‌ای به پایه دهم از جمله آنها است.

در ادامه فاطمی مدیرعامل مؤسسه رزمندگان نیز توضیحاتی را ارائه کرد و حاضران نظرات خود را بیان کردند.

ملکی در جمع‌بندی این نشست با اشاره به اقدامات سازمان در خصوص تهیه و تدوین سه جلد کتاب مجموعه معارف انقلاب اسلامی و برنامه‌های درسی یادآور شد: در همین راستا بعد از شهادت سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی کار گروهی تشکیل شد و هم اکنون محتواهایی مربوط به این شهید بزرگوار در کتاب‌های درسی قابل مشاهده است.

دکتر ملکی با تأکید بر تشکیل هرچه سریع‌تر شورای برنامه‌ریزی درسی آمادگی دفاعی گفت: معتقدم تغییر درس آمادگی دفاعی از پایه دوازدهم به دهم همزمان با تغییر عناوین درسی انجام شود.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی ادامه داد: تولیدات مؤسسه رزمندگان می‌تواند در تعامل با دفاتر تألیف کتاب‌های درسی و همین‌طور دفتر انتشارات و فناوری آموزشی در زمینه نصب رمزینه‌های سریع پاسخ در کتاب‌های درسی در تعامل باشد.

در این نشست نمایندگانی از سازمان بسیج دانش‌آموزی و رضا ممشلو مشاور جوان رییس سازمان، مهدی جلالی از سازمان پژوهش نیز حضور داشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار