برداشت بیش از 700 تن محصولات کشاورزی از منطقه کیشکور سیستان و بلوچستان

زاهدان (پانا) - بخشدار کیشکور اعلام کرد سال گذشته بیش از 700 تن محصولات کشاورزی از مزارع و باغات این منطقه برداشت شده است.

کد مطلب: ۱۱۷۹۲۲۳
لینک کوتاه کپی شد
برداشت بیش از 700 تن محصولات کشاورزی از منطقه کیشکور سیستان و بلوچستان

یاسر ملک ریئسی در گفت و گو با پانا از بخش کیشکور بعنوان یکی از انبارهای غله کشور در گذشته یاد کرد و گفت: در سال زراعی گذشته بیش از 700 تن محصول زراعی و باغی از این بخش برداشت و روانه بازار داخلی و حتی خارج از شهرستان شده است.

وی بخش کیشکور را به عنوان یکی از قطب های کشاورزی منطقه عنوان کرد و افزود: عمده ترین محصولات تولیدی این بخش گندم، جو، همچنین موز و نخود سبز است.

ملک ریئسی سطح زیر کشت گندم و جو که در بخش کیشکور به صورت دیمی کشت می شود را بیش از 300هکتار موز و بیش از 50هکتار اعلام کرد و گفت: در سال گذشته بیش از 220 تن گندم و جو و همچنین80 تن نخود سبز بیش از400 تن موز محلی برداشت شده است.

بخشدار کیشکور وجود زمین های حاصلخیز و منحصربه فرد این منطقه را نسبت به سایر مناطق شهرستان فرصتی مناسب برای کشت موز و نخود سبز خاص این منطقه دانست و خاطر نشان کرد: با توجه به آب کافی که در این منطقه وجود دارد می توان رشد سطح زیرکشت را افزایش داد.

وی ادامه داد: در بخش کیشکور این آمادگی وجود دارد تا با در اختیارقرار دادن زمین های کشاورزی منطقه به سرمایه گذاران شاهد توسعه کشاورزی شهرستان باشیم.

گفتنی است بخش کیشکور از توابع شهرستان سرباز با بیش از۵۴ روستا و 12 هزار نفرجمعیت یکی از قطب های کشاورزی بویژه گندم وجو در سیستان و بلوچستان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار