نیلی: از ظرفیت دانشگاه‌ها برای رفع بحران کرونا بیشتر استفاده شود

تهران (پانا) - رییس دانشگاه تهران، گفت از سوی دانشگاه های سطح یک کشور بارها پیشنهادهای کمک برای رفع بحران کرونا اعلام شده و انتظار است که از ظرفیت دانشگاه در این حوزه بیشتر استفاده شود.

کد مطلب: ۱۱۷۷۸۷۹
لینک کوتاه کپی شد
نیلی: از ظرفیت دانشگاه‌ها برای رفع بحران کرونا بیشتر استفاده شود

به گزارش دانشگاه امیرکبیر، محمود نیلی احمدی آبادی در اجلاس روسای ۱۳ دانشگاه بزرگ کشور گفت: در این اجلاس تاکنون موضوعات بسیار مهمی بررسی شده است که اکنون بسیاری از این موضوعات در قالب فعالیت های کاربردی در سطح دانشگاه های کشور درحال انجام است.

وی افزود: در این جلسات موضوع توسعه همه جانبه دانشگاه ها در حوزه های آموزشی، پژوهشی، فناوری و نوآوری مورد بررسی قرار می گیرد.

رییس دانشگاه تهران اظهار داشت: ما شاهد تحولات زیاد در دانشگاه های بزرگ کشور هستیم که شاید بخشی از این تحولات ناشی از تحولات عمومی کشور و بخش اعظم آن مربوط به برگزاری این اجلاس ها بوده است.

نیلی احمد آبادی خاطرنشان کرد: این نشست ها بستری را فراهم کرده که دانشگاه های بزرگ بتوانند از دستاوردها ی یکدیگر در حوزه های مختلف استفاده کنند.

وی تاکید کرد: ایجاد کنسرسیوم مربوط به محیط زیست در موضوع سیاهه آموزشی شهرهای بزرگ یکی از نتایج بسیار مطلوب این نشست ها بشمار می رود.

رییس دانشگاه تهران افزود: همچنین برگزاری این جلسات موجب شد تا از توانمندی دانشگاه ها در امر قانون گذاری به خصوص قانون بودجه و امید است در تدوین برنامه هفتم توسعه استفاده شود.

نیلی احمد آبادی تاکید کرد: آثار اقدامات این ۱۳ دانشگاه بزرگ در بودجه و به خصوص در طرح همسان سازی
به خوبی دیده شد چراکه در جلسات مختلف ۱۳ دانشگاه بزرگ نمایندگان مجلس حضور داشتند.

وی ادامه داد: همکاری ۱۳ دانشگاه بزرگ کشور بستری فراهم کرد تا موضوع آموزش مجازی به اشتراک گذاشته شود و براین اساس دانشگاه های کشور توانستند در دوران شیوع بیماری کرونا به خوبی برنامه های آموزشی و پژوهشی خود را اجرا کنند.

رییس دانشگاه تهران گفت: کرونا بحران ملی و جهانی است که در واقع چنین بحران هایی بهره برداری از تمامی ظرفیت های کشور را می طلبد.

نیلی افزود: کرونا تنها یک موضوع پزشکی نیست بلکه با مباحثی چون علم و فناوری، اقتصاد، اجتماع، فرهنگ و ... ارتباط دارد بنابراین دانشگاه ها بیشتر از آنچه اکنون وجود دارد می توانستند به رفع این بحران کمک کنند.

رییس دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: دانشگاه های بزرگ کشور برای رفع معضل سیلاب ها اقدام به تشکیل ۱۷ کمیسیون کردند که تمامی بخش های کشور را در بر می گیرد و اکنون شاهد دستاوردهای کاربردی در این زمینه هستیم.

نیلی گفت: لازم است ستاد ملی کرونا از ظرفیت و پتانسیل دانشگاه های کشور بیشتر استفاده کند تا با وسعت بیشتری بتوانیم بر بحران کرونا غلبه کنیم.

وی تاکید کرد: دستور جلسه سی و یکمین اجلاس روسای دانشگاه های بزرگ کشور درخصوص همسان سازی حقوق هیات علمی، همفکری پیرامون مدیریت فناوری اطلاعات و یادگیری الکترونیکی و شبکه فناوری و نوآوری و سیاست علم و فناوری در برنامه هفتم توسعه است.

سی و یکمین اجلاس روسای ۱۳ دانشگاه بزرگ کشور به میزبانی دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد که به دلیل شیوع بیماری کرونا دانشگاه های مستقر در تهران و استان ها به صورت الکترونیکی در این جلسه حاضر شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار