رخشانی‌مهر خبر داد

ارتقای سرانه فضاهای آموزشی کردستان، کرمان و گیلان

تهران (پانا) - رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور درنشست صمیمانه جمعی ازخیرین مدرسه ساز با رییس سازمان برنامه و بودجه که باحضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد؛ با بیان اینکه همه پروژه‌های ملی فعال هستند و هیچ پروژه ملی نیمه‌تمام نداریم؛ از ازتقای سرانه فضای آموزشی استان‌های کردستان، کرمان و گیلان به بالاتر از خط متوسط کشوری خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۷۷۷۹۹
لینک کوتاه کپی شد
ارتقای سرانه فضاهای آموزشی کردستان، کرمان و گیلان

به گزارش پایگاه اطلاع‌‌رسانی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، مهراله رخشانی مهر رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در این نشست گفت: تا سال گذشته سرانه فضای آموزشی 11 استان زیر خط میانگین کشوری بود که با تلاش‌های صورت گرفته و مشارکت گسترده خیرین این تعداد به 8 استان کاهش یافت و استان‌های کردستان، کرمان و گیلان به بالای خط میانگین رفتند.

وی افزود: برنامه‌ریزی کرده‌ایم در سال 1400 نیز، سرانه فضای آموزشی استان‌های خوزستان و گلستان را به بالای خط متوسط کشوری برسانیم.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه بحث سیستم‌های گرمایشی مدارس یک معضل بود که با شروع فصل سردسال هر لحظه نگران بروز یک حادثه بودیم، گفت: در حال حاضر 48 هزار بخاری گازی در مدارس کشور داریم. یعنی زمانی استاندارد ما بخاری نفتی استاندارد بود اما با ارتقای سطح استانداردها گفته شد بخاری گازی استاندارد و اخیرا در این یکی، دو سال اخیر، طبق ضوابط سازمان نظام مهندسی وجود شعله مستقیم داخل کلاس درس ممنوع است و باید سیستم گرمایشی مبتنی بر حرارت مرکزی و رادیاتور باشد.

وی تصریح کرد: بخاری نفتی را در جایی که زیرساخت‌های گازرسانی بوده است، جمع کردیم و اگر مانده است در مدارس عشایری است که امکانات زیرساختی مهیا نیست و یا کمتر است.

رخشانی مهر با بیان اینکه آمار مدارس تخریب، بازسازی و مقاوم‌سازی از 30 درصد به 19.5 تنزل یافته و سهم مدارس تخریب و بازسازی، 7 درصد است، گفت: میانگین عمر ساخت پروژه‌ها 9 سال بود که به 3 سال کاهش پیدا کرده و درحال حاضر هیچ پروژه ملی نیمه‌تمامی نداریم و همه پروژه‌های ملی فعال هستند؛ سال 1400 پروژه‌هایی را تحویل می‌دهیم که سال 98 و 97 شروع شدند.

وی افزود: از زمانی که ردیف خیرین 100 درصد داده شده است 3800 میلیارد تومان، دولت با خیرین مشارکت کرده است. که این رقم سال اول 200 میلیارد، سال دوم 465 میلیارد، سال سوم 870 میلیارد و سال چهارم 2350 میلیارد تومان بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار