تشدید نظارت بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی در نایین

اصفهان ( پانا) - فرماندار شهرستان نایین از تشدید طرح نظارت بر رعایت پروتکل ها و کنترل ورودی ها خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۷۷۷۵۸
لینک کوتاه کپی شد
تشدید نظارت بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی در نایین

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان نایین، محمد حسین نصرتی فرماندار این شهرستان در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا در محل فرمانداری ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان گفت: در حال حاضر ۲۳بیمار بستری کرونا در شهرستان نایین داریم که از این تعداد پنج بیمار در شرایط بدحال بوده و در آی سی یو بستری هستند که نشان از وخامت شرایط این بیماری در شهرستان نایین دارد.

محمدحسین نصرتی با اشاره به این که در ۲۴ساعت گذشته ۲۹تست مثبت کرونا داشته ایم افزود: از ابتدای اپیدمی این بیماری در شهرستان ۴۵۸۸ تست کرونا گرفته شده که از این تعداد ۱۷۳۸ مورد مثبت بوده است.

وی اضافه کرد: با توجه به شرایط حاد و اسفناک و بحرانی بیماری تمامی بیمارستان های استان تکمیل شده و حتی آمار شهرستان از میزان پیک قبلی نیز فراتر رفته است.

رییس ستاد کرونا شهرستان نایین تاکید کرد: با توجه به این شرایط از امشب کلیه اصناف (حتی مشاغل سطح یک) به غیر از داروخانه ها و آژانسها از ساعت ۲۱:۳۰ باید تعطیل باشند و کماکان ممنوعیت تردد از ساعت 22 الی 3 بامداد ادامه دارد.

وی ادامه داد: اصناف بیش از 90 درصد پروتکل ها را رعایت کرده اند و این موضوع جای تشکر دارد. همچنین در روزهای اخیر نیز ۲۲۵مورد بازدید از اصناف در این راستا صورت گرفته که سه مورد متخلف به مراجع قضایی معرفی شده اند.
فرماندار شهرستان نایین همچنین با اشاره به آسیب هایی که به کسب و کار اصناف وارد شده گفت ما واقف بر مشکلات اصناف هستیم و این مشکلات را به استانداری‌ و ستاد استانی انعکاس داده ایم و بر اساس مصوبات انجام شده و صحبت های استاندار محترم اصفهان مقرر گردیده در طی اجرای محدودیت ها بانک ها به مدت دو هفته از برگشت زدن چک اصناف خودداری نمایند و همچنین مالیات روزهای تعطیلی اجباری اصناف از اصل مالیات آنها کاسته شود و نیز مقرر گردیده بسته های حمایتی برای اصناف در نظر گرفته شود.

نصرتی اضافه کرد: هرگونه کلاس‌های آموزشی، دانشگاه‌ها، مدارس، مهدهای کودک‌، حوزه‌های علمیه در این شرایط تعطیل بوده و تفرجگاه‌ها، پارکهاو بوستان‌ها نیز تعطیل است و توزیع اقلام و کالاهایی همچمون روغن، مرغ، آرد و... که منجر به ایجاد تجمع گردد نیز در طول اجرای طرح جدید ممنوع است.

وی خاطر نشان کرد: هر گونه تجمع و کلیه مراسم های شادی، عزا، مراسم های مذهبی، برگزاری نمازهای جماعت یومیه و نماز جمعه ممنوع و مساجد فقط برای طرح شهید سلیمانی اجازه فعالیت دارند. ضمنا نحوه برگزاری مراسم شب های قدر بر اساس ابلاغ ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا اعلام خواهد شد. همچنین از مردم شهرستان نایین درخواست می کنیم نذورات خود را به صورت خشک و یا نقدی در منازل تقسیم کنند و از تجمع در یک مکان پرهیز کنند.

نصرتی در پایان از تشدید طرح نظارت و کنترل ورودی ها با استقرار نیروهای انتظامی، بسیجیان و هلال احمر خبر داد و افزود: پلیس باید ضمن اعمال قانون خودروهای غیر بومی و ممانعت از ورود آنها به شهرها و روستاهای شهرستان، از جریمه افرادی که مدارک مثبته سکونت در شهرستان داشته و دارای پلاک غیر بومی بوده و همچنین کارگران و کارمندانی که باید در ساعات منع تردد به دلیل حضور در محل کار تردد کرده، خودداری کنند.

خبرنگار :مریم دهقانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار