سازمان امور مالیاتی اعلام کرد:

وصول مالیات سال 99، 37 درصد بیشتر از 98 بود

تهران (پانا) - معاون سازمان امور مالیاتی خبر داد سازمان امور مالیاتی ۱۹۲.۵ هزار میلیارد تومان مالیات وصول کرد که رقم محقق شده ۳۷ درصد بالاتر از عملکرد سال ۹۸ محسوب می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۷۵۹۱۳
لینک کوتاه کپی شد
وصول مالیات سال 99، 37 درصد بیشتر از 98 بود

به گزارش ایرنا، محمد مسیحی در پردیس به خبرنگاران گفت: وصول درآمدهای مالیاتی در سال ۹۹ به طور کامل محقق شد و در این راستا شاهد رشد ۱۰۷ درصدی دریافت مالیات از بخش های مختلف، نسبت به سال ۹۸ هستیم.

وی ادامه داد: از بخش مالیات بر درآمد ۳۹.۵ هزار میلیارد تومان مالیات وصول شد که ۳۶ درصد رشد نسبت به سال ۹۸ را نشان می‌دهد و بخش عمده آن مربوط به مالیات مشاغل و حقوق (عمومی و خصوصی) است.

این مقام مسئول با اشاره به جزئیات درآمدها، عنوان کرد: ترکیب مالیات از دو بخش مالیات مستقیم و کالا و خدمات تشکیل شده که در بخش مالیات‌های مستقیم با وصول ۱۱۹ هزار میلیارد تومان تحقق ۱۳۶ درصدی نسبت به رقم مصوب قانون بودجه سال ۹۹ و رشد ۴۶ درصدی نسبت به عملکرد سال ۹۸ را داشتیم.

معاون سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه از بخش درآمد مالیات از کالا و خدمات نیز ۷۳.۵ هزار میلیارد تومان به خزانه واریز شده است، اظهار کرد: در بخش درآمد مالیات از کالا و خدمات ۸۰ درصد رقم مصوب بودجه سال ۹۹ محقق شده و نسبت به عملکرد سال ۹۸ در حدود ۲۳ درصد رشد داشته است.

مسیحی گفت: در سر فصل های درآمدی مالیات مستقیم، اشخاص حقوقی ۵۶ هزار میلیارد تومان مالیات پرداختند که در این حوزه شاهد رشد ۲۷ درصدی نسبت به سال ۹۸ هستیم.

وی با بیان اینکه محدودیت‌ها و کاهش ترددها به دلیل همه گیری بیماری کووید ۱۹ میزان سوخت مصرفی در کشور را کاهش داده، اظهار کرد: در سال ۹۹ حدود ۶ هزار میلیارد تومان مالیات از فرآورده‌های نفتی دریافت شد که ۱۴ درصد نسبت به سال ۹۸ کاهش داشته است.

معاون سازمان امور مالیاتی با اشاره به کاهش ۸۶ درصدی در بخش عوارض خروج از کشور، توضیح داد: در زمان همه گیری ویروس کرونا، تنها ۱۶۴ هزار میلیارد تومان عوارض خروج از کشور به خزانه واریز شده که نسبت به سال گذشته کاهش چشمگیری داشته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار