مدیر مرکز بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان:

خاکسپاری های کرونایی در اصفهان ۳ برابر شد

اصفهان ( پانا) - مدیر مرکز بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان اعلام کرد مردم اصفهان باید نگران شیوع کرونا باشند و تا این اتفاق نیفتد شرایط بدتر خواهد شد.

کد مطلب: ۱۱۷۵۸۳۱
لینک کوتاه کپی شد
خاکسپاری های کرونایی در اصفهان ۳ برابر شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، رضا فدایی پیش از ظهر چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه در آبان ماه ۹۹ به دنبال تعطیلات دو هفته‌ای بودیم، اظهار کرد: با این اقدام توانستیم بیماری را تا اواخر بهمن ماه مدیریت کنیم.

تست‌های مثبت کرونا در مراکز ۲۴ ساعته اصفهان ۵ برابر شد

وی با بیان اینکه از اسفند ماه مجدد روند افزایشی بیماران را شاهد، بودیم، گفت: در مراکز ۵۲ گانه از ۳۰۰ مورد مثبت به یک هزار و ۳۰۰ مورد رسیده‌ایم و در دو هفته آینده به وضع شیب تند خواهیم رسید.

فدایی با بیان اینکه مراکز درمانی مملو از مراجعه کنندگان بیماران سرپایی مبتلا و یا مشکوک به کرونا هستند، ادامه داد: در این زمینه افراد دارای بیماران بیماری زمینه‌ای و چاق بیش از دیگر افراد در معرض بیماری هستند.

وی با بیان اینکه عمده مبتلایان به کرونا در استان اصفهان ویروس جهش یافته انگلیسی است، ابراز کرد: در این زمینه حتی نیاز به تست هم نیست و همه شهروندان باید توجه داشته باشند که درگیر این بیماری نشوند.

مدیر مرکز بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان با بیان اینکه دید و بازدید نوروزی، عدم قرنطینه مناسب بیماران در بازه زمانی ۱۴ روزه و حضور در اجتماعات منجر به افزایش بیماری در استان اصفهان گفت: در برخی از آرامستان‌ها تعداد خاکسپاری ها سه برابر شده است.

نیازمند نگرانی مردم هستیم

وی با بیان اینکه در حال حاضر نیازمند نگرانی مردم هستند، گفت: در حال حاضر ممنوعیت‌ها و برخوردها تا حدودی اثر دارد و در این زمینه همکاری مردم اصلی ترین مساله است.

فدایی با بیان اینکه هر فردی که مبتلا به بیماری کرونا است باید در کمترین زمان ممکن به مراکز درمانی مراجعه کنند، اضافه کرد: نباید به در خانه ماندن اکتفا کنند چرا که این بیماری روز به روز تشدید می‌شود و منجر به افزایش بیماران بستری می‌شود.

سفرها باید ممنوع شود

وی با بیان اینکه سفرها باید ممنوع شود، گفت: باید توجه داشت که همه استان قرمز است و باید ورود و خروج از شهرها مطلقاً ممنوع شود.

مدیر مرکز بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان با بیان اینکه واکسیناسیون بهترین راهکار کنترل کرونا است، ادامه داد: تاکنون ۲۰ هزار نفر در استان اصفهان واکسیناسیون شدند، این اقدام از ۲۱ بهمن آغاز شده است و اولویت هم‌چنان با کادر درمان مرتبط با بیماران مبتلا به کرونا است.

وی افزود: در مرحله بعد بیماران مزمن، سالمندان و … واکسینه خواهند شد، اخیراً ۷۰۰ هزار واکسن خریداری شده است و به زودی در کشور توزیع خواهد شد.

فدایی با بیان اینکه عوارض ناشی از مصرف واکسن تب و درد جای واکسن است، ادامه داد: چنانچه واکسیناسیون کامل انجام شود شاهد تأثیر آن در جامعه خواهیم بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار