افزایش بی‌سابقه بستری‌های کرونا در اردبیل به دلیل صف‌های طولانی تهیه کالا

اردبیل(پانا) - افزایش بی‌سابقه تعداد بیماران بستری در یک ماه اخیر بر اثر شیوع بیماری کرونا شرایط متفاوتی را در استان اردبیل رقم زده است.

کد مطلب: ۱۱۷۵۰۰۸
لینک کوتاه کپی شد
افزایش بی‌سابقه بستری‌های کرونا در اردبیل به دلیل صف‌های طولانی تهیه کالا

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، شهرام حبیب‌زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در جریان بازدید از مراکز درمانی در اردبیل با اعلام این خبر اظهار کرد: ما امروز شاهدچهارنفر فوتی بر اثر کرونا و 43 نفر بیمار بستری جدید کرونا در استان بودیم که تعداد بستری‌ها را به بیش از 227 نفر رساند که در یک ماه اخیر این رقم بی‌سابقه است.

او تصریح کرد: مراکز بیماریابی ما اعم از 16 ساعته و تیم‌های رهگیری طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در این روزها فعالیت بیشتری انجام می‌دهند تا از شیوع بیماری کرونا بیش از این جلوگیری شود.

به دنبال تعطیلات نوروزی و افزایش صف‌های طولانی مردم برای تهیه روغن، مرغ و سایر مایحتاج ضروری،‌ شیوع بیماری کرونا را افزایش داده به طوریکه تعداد بستری‌ها به بیش از 227 نفر رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی را بیش از گذشته یادآور شد و گفت: با اتمام تعطیلات نوروزی و انتشار ویروس کرونا به اشکال مختلف ضروری است در این موقعیت حساس و در جلوگیری از شیوع پیک چهارم همه مراعات موازین بهداشتی را انجام داده تا روزهای سختی را در پیش نداشته باشیم.

حبیب‌زاده افزود: اگر خیز چهارم در استان شروع شود، ما به سرعت وارد رنگ نارنجی و حتی قرمز خواهیم شد که این امر به ضرر مردم استان بوده و شرایط سختی را در فروردین و اردیبهشت برای ما رقم خواهد زد.

او در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در برخی از استان‌های همسایه خیز چهارم کرونا شروع شده و ما اگر بیش از این سهل‌انگاری انجام دهیم، شرایط متفاوتی را تجربه خواهیم کرد و در آن صورت محدودیت‌های بیشتر اعمال خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار