در آیین افتتاح مجتمع آموزشی، ورزشی المهدی در مشهد؛

جهانگیری تاکید کرد: نقش موثر توسعه هنرستان‌ها در رونق تولید

تهران (پانا) - معاون اول رییس جمهور تاکید کرد هرچه تعداد تربیت شدگان آموزش‌های مهارتی در هنرستان‌ها افزایش یابد، زمینه تولید و فعالیت بیشتر در این حوزه بیشتر خواهد شد لذا توسعه هنرستان‌ها در سراسر کشور نقش مهمی در رونق تولید خواهد داشت.

کد مطلب: ۱۱۷۴۸۱۹
لینک کوتاه کپی شد
جهانگیری تاکید کرد: نقش موثر توسعه هنرستان‌ها در رونق تولید

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی، اسحاق جهانگیری عصر شنبه در مراسم بهره برداری از مجتمع آموزشی المهدی و هنرستان شهید چراغچی در حاشیه شهر مشهد اظهار کرد:‌ مجتمع آموزشی ورزشی المهدی که امروز به بهره برداری رسید در منطقه حاشیه شهر مشهد واقع شده است که تنها در همین منطقه ۱۱۰ هزار دانش آموز مشغول تحصیل هستند و باید دغدغه آنها در خصوص تامین امنیت و توسعه منطقه برطرف و فضایی مملو از آرامش برای آنان فراهم شود.

معاون اول رییس جمهوری همچنین با اشاره به توسعه فضای آموزشهای مهارتی در کشور گفت: هرچه تعداد تربیت شدگان آموزشهای مهارتی در هنرستان ها افزایش یابد، زمینه تولید و فعالیت بیشتر در این حوزه بیشتر خواهد شد لذا توسعه هنرستانها در سراسر کشور نقش مهمی در رونق تولید خواهد داشت.

جهانگیری با اشاره به فعالیت مهارت آموزان رشته تراش گوهرسنگها در مشهد گفت: افزایش مهارت آموزی در تراش سنگهای قیمتی در شهر مشهد با توجه به ظرفیتهای اقتصادی و معدنی آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است لذا باید هر چه سریعتر دغدغه فعالان عرصه گوهرسنگها مبنی بر محدودیت صادرات زیورآلات و سنگهای قیمتی پیگیری و برطرف شود.

وی با قدردانی از این نیکوکار مدرسه ساز گفت:‌ آقای حاتمی از فعالان و صاحبنظران حوزه اقتصادی، انسانی خالص و مخلص است که تاکنون با همت وی چندین پروژه آموزشی در مشهد ساخته شده و به بهره برداری رسیده است و حال آنکه در گمنامی، حاضر نیست فعالیت تبلیغاتی انجام دهد و تنها برای خدا و مردم کار می کند.

وی با اشاره به اظهارات این نیکوکار مدرسه‌ساز، گفت: طرح تفصیلی شهرک شهید رجایی مشهد، مصوبه کمیسیون ماده ۵ را نیز دارد که باید هر چه سریعتر اجرا و واحد کلانتری مورد نیاز آن به منظور تامین امنیت منطقه ساخته شود.

معاون اول رییس جمهوری با تاکید بر اینکه فشار اقتصادی زندگی و نگرانی مردم ایران بویژه حاشیه‌نشینان کلانشهرها باید برطرف شود، افزود: هرچند امنیت ایران بی نظیر است اما دغدغه های اقتصادی مردم باید پیگیری و حل شود و برای رفع مشکلات حاشیه شهر مشهد، بویژه شهرک شهید رجایی و مشکلات آن، اگر اعتباری علاوه بر اعتبارات استانی مورد نیاز باشد ما در مرکز اعتباراتی را تخصیص خواهیم داد.

مجتمع آموزشی ورزشی المهدی مشهد در منطقه حاشیه نشین شهرک شهید رجایی مشهد در زمینی به مساحت هشت هزار متر مربع با زیربنای پنج هزار و ۶۰۰ متر ساخته و امروز با حضور معاون اول رییس جمهوری به بهره‌برداری رسید.

برای ساخت این مجتمع که دارای امکانات ورزشی از جمله استخر، سالن های ورزشی چندمنظوره و دیگر امکانات و تجهیزات لازم است، ۶۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار