آنچه برای رفع چروک باید بدانید

تهران (پانا) - پرکننده‌های تزریقی چروک می‌توانند هزینه کمتری از لیفت سنتی صورت داشته باشد. بیشتر آنها در کمتر از 30 دقیقه حفره‌ها، خطوط و چین و چروک‌ها را پر می‌کنند و نتیجه آن ممکن است از 4 ماه تا بیش از یک سال طول بکشد.

کد مطلب: ۱۱۷۴۰۷۶
لینک کوتاه کپی شد

پرکننده‌های تزریقی چین و چروک، برخلاف تزریق بوتاکس که باعث شل شدن عضله زیر چروک می‌شود، خط، چین یا ناحیه مورد نظر را با یکی از چندین ماده مختلف پر می‌کند. در نتیجه مناطق دارای چین و چروک را تقریباً از بین می‌برد.
از پرکننده‌های چین و چروک می‌توان برای حجم دادن، گونه پر و برجسته، برای چانه، خط فک و شقیقه‌ها نیز استفاده کرد. لب‌های باریک را پر و دست‌های لاغر و خشکیده را پر می‌کند.

رفع چین و چروک امری سریع و آسان است، اما تمام پرکننده‌ها عوارض دارند، از جمله خطر ایجاد حساسیت و برجستگی‌های ریز در زیر پوست. در برخی موارد، این برجستگی‌ها ممکن است دائمی باشند و گاهی اوقات، تغییر رنگ مایل به آبی پوست به نام اثر تیندال اتفاق می‌افتد. تغییر رنگ ممکن است چندین ماه طول بکشد، اما روش‌های درمانی آن موجود است.

در مواردی کمی که از پرکننده‌های چین و چروک استفاده نمی شود، ممکن است سلول‌های پوست از بین بروند. همچنین مواردی مانند کوری، اسکار ناشی از، از بین رفتن پوست و فلج عصب گزارش شده است. به طور معمول، پرکننده‌های چین و چروک که ماندگاری بیشتری دارند، بیشترین عوارض جانبی را ایجاد می‌کنند.

پرکننده‌های چین و چروک هر کدام برای یک نوع چین و چروک مناسب است. کمترین خطر و بهترین نتیجه، استفاده صحیح از ماده مناسب است. به همین دلیل فقط باید از فیلرها و پرکننده‌هایی که متخصص پوست یا جراح پلاستیک درنتیجه آموزش و تزریق مداوم و خاص انجام می‌دهد، استفاده کرد.

در اینجا خلاصه‌ای از مواد پرکننده چین و چروک ذکر شده است که شامل ترکیبات اصلی آن، نحوه عملکرد آن، آثار مثبت و منفی آن و بهترین مناطق برای درمان است. پزشک می‌تواند کمک کند تا ماده مناسب خود را انتخاب کنید.

پرکننده‌های چین و چروک اسید هیالورونیک

معروف‌ترین دسته از مواد پر‌کننده چین و چروک، ایزیالورونیک اسید است. هر نوع آن به شیوه کمی متفاوت از سایر مواد عمل می‌کند. عوارض جانبی آن نادر است اما می‌تواند شامل قرمزی، تورم و کبودی در ناحیه تزریق باشد. پر‌کننده‌ها همچنین ممکن است به صورت برجستگی‌های ریزی در زیر پوست ظاهر شوند و موردی است که اغلب با گذشت زمان بهبود می‌یابد.

مدت رسیدن به نتیجه از چند ماه تا بیش از یک یا دو سال است. برخی تحقیقات نشان می‌دهد که تزریق مکرر ممکن است موجب تحریک تولید طبیعی کلاژن در بدن شود که به کاهش تعداد خطوط و چین و چروک‌ها کمک می‌کند. همچنین برخی شواهد نشان می‌دهد که برای دستیابی به نتیجه مطلوب، به مرور زمان به ماده کاهش‌دهنده بیشتری نیاز است.

پرکننده‌های مصنوعی چین و چروک

این دسته که کوچکتر از مواد پرکننده چین و چروک هستند، شامل موادی است که در آزمایشگاه ساخته می‌شود و به هیچ ساختار طبیعی در پوست ارتباط ندارد.
تمام مواد پرکننده این گروه، عوارض جانبی مشابهی مانند قرمزی، تورم یا کبودی در ناحیه تزریق را دارند. سایر عوارض جانبی شامل گره یا برجستگی‌هایی در زیر پوست است که قابل مشاهده و قابل لمس است و در موارد نادر ممکن است برای رفع آن نیاز به جراحی باشد.
مزایای آن اثر ماندگارتری دارد و حداقل پرکننده خطوط و چین‌های نیمه دائمی است. به یاد داشته باشید، محصولی با اثرات طولانی مدت احتمال بروز عوارض جانبی بیشتری را داراست و در صورت عدم استفاده صحیح از مواد مصنوعی پرکننده چروک، ممکن است موجب ظاهر بد پوست شود.

مواد مصنوعی پرکننده چین و چروک شامل:

بلافیل
رادیسی
اسکالپترا
سیلیکون

پرکننده‌های چین و چروک کلاژن

دانشمندان اولین ماده پرکننده چین و چروک را از شکل خالص کلاژن استخراج شده از بدن گاو تهیه کردند. اگرچه به خوبی اثر کرد و ظاهری طبیعی داشت، اما نتایج مطلوب آن زیاد طول نکشید. بیشتر آمپول‌های کلاژن 1 ماه پس از درمان تجزیه می‌شوند. از آنجا که این پرکننده‌های چین و چروک از یک منبع حیوانی ساخته شده اند، همچنین دارای واکنش‌های آلرژیک بیشتری هستند.

روش‌های جدید پردازش کلاژن موجب کاهش خطرات ناشی از آن می‌شود. بعلاوه، شکل های جدید کلاژن‌های مصنوعی باعث می‌شود که این تزریقات در بسیاری از افراد، ایمن تر و مفیدتر باشد. اگرچه به اندازه سایر پرکننده‌های چین و چروک ماندگاری ندارد، بسیاری معتقدند که نتایج طبیعی تر به نظر می‌رسد.

عوارض جانبی تزریق کلاژن شامل برخی واکنش‌های آلرژیک (بیشتر برای کسانی که هنوز از منشا گاوی استفاده می‌کنند) و همچنین کبودی و قرمزی در ناحیه تزریق است. تزریق کلاژن شامل موارد زیر است:

کازمودرم
ایوودرم
فیبرل
زیدرم
زیپلاست

پرکننده‌های چین و چروک به دست آمده از بدن خود فرد

چربی متداول‌ترین ماده در این گروه است. چربی لازم را با جراحی از ران، باسن یا معده برداشته و برای درمان استفاده و سپس تزریق می‌کنند. شما باید دو کار را انجام دهید(یکی برداشتن چربی از بدن و دیگری تزریق آن). هر دو کار را در یک بار مراجعه باید انجام داد. مراحل بیشتر تصفیه چربی که در آزمایشگاه انجام می‌شود می‌تواند هزینه بر و زمانبر باشد. نتایج ممکن است همیشگی نباشد، گرچه ممکن است به یک سری تزریقاتی نیاز باشد که با گذشت زمان انجام می‌شود.
تزریق پلاسمای سرشار از پلاکت (لیفت برگرفته از خون) نوع دیگری از پرکننده چروک یا حجم دهنده است. خون از بازو گرفته می‌شود، بر روی آن کار می‌شود و سپس به صورت تزریق می‌شود. اثرات آن می‌تواند 12 تا 18 ماه طول بکشد.
خطرات مشابه سایر مواد پرکننده چین و چروک، کبودی، قرمزی و تورم در ناحیه تزریق است. از آنجا که مواد پرکننده از بدن خود فرد گرفته می‌شود، این تزریقات نیازی به تایید سازمان غذا و دارو ندارد.

به حداقل رساندن خطرات و افزایش نتایج مطلوب تمام پرکننده‌های چروک

مواد پرکننده چین و چروک از ایمن‌ترین شیوه‌های آرایشی است که امروزه به کار می‌رود، اما مواردی هست که می‌توانید برای اطمینان از بی خطر بودن درمان انجام دهید:

- اجازه ندهید هزینه درمان، شما را به خطا بیاندازد. اگر روش درمانی برای پرکردن چین و چروک به شما توصیه شده که هزینه آن بسیار کمتر از درمان استاندارد است، احتمالاً دلیلی دارد، هم از نظر مهارت ارائه دهنده مواد و هم از نظر کیفیت محصول. هرگز به خاطر پول زیبایی پوست خود را به خطر نیاندازید.

- تمام پرکننده‌های چین و چروک باید در محیط پزشکی و با ابزار استریل انجام شود. درمان‌هایی که در خانه، مراکز آرایشی، استخر آبگرم یا مکان های دیگر انجام می‌شود، صرف نظر از اینکه چه کسی آن را انجام می‌دهد، در محیط پزشکی انجام نمی شود. مواد تزریقی پرکننده را از مراکز خارج از مطب تهیه نکنید.
- بدانید که چه ماده‌ای تزریق می‌شود و از پزشک خود بپرسید که آیا از یک ماده پرکننده چین و چروک مورد تایید سازمان غذا و دارو(FDA )استفاده می‌کند یا مستقیماً از سازنده خریداری شده است. گزارشاتی از تمام موارد برگرفته از سیلیکون از صنعتی گرفته تا روغن کودک داده شده است. اگر فرد ارائه دهنده این اطلاعات را به شما نمی دهد، اجازه ندهید مراحل کار را انجام دهد.

- روزانه از کرم ضد آفتاب برای کمک به حفظ تاثیر مواد پرکننده و محافظت در برابر تغییرات رنگدانه‌ای پس از التهاب جای تزریق، استفاده کنید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار