حسین انتظامی: مرحوم ابوالحسنی، بنیانگذار شیوه‌های نو برای رشد پویانمایی بود

تهران (پانا) - رییس سازمان سینمایی در پیامی ضمن درگذشت «محمد ابوالحسنی»، تهیه‌کننده مجموعه انیمیشن «دیرین دیرین» وی را بنیانگذار شیوه‌های نوین متکی به بخش خصوصی برای رشد هنر پویانمایی در کشور دانست.

کد مطلب: ۱۱۷۳۷۱۴
لینک کوتاه کپی شد
حسین انتظامی: مرحوم ابوالحسنی، بنیانگذار شیوه‌های نو برای رشد پویانمایی بود

به گزارش سازمان سینمایی در پیام حسین انتظامی آمده است، مرحوم محمد ابوالحسنی با شناخت درست از ظرفیت های پویانمایی و نیروی انسانی خلاق و علاقه مند پویانمایی، بنیانگذار شیوه های نوینی متکی به بخش خصوصی برای رشد و توسعه این هنرصنعت در کشور بود و با تهیه کنندگی آثاری ماندگار در دهه اخیر، نقش انکار ناپذیری در توسعه پویا نمایی در کشور داشت. امید آن که جوانان هنرمند و خلاق راه او را ادامه داده و تحولات بزرگتری را که آرزوی او برای پویانمایی کشور بود به منصه ظهور رسانند.

محمد ابوالحسنی تهیه‌کننده انیمیشن دیرین دیرین که به کرونا مبتلا و در بیمارستان امام خمینی (ره) بستری شده بود، دیروز (شنبه، ۷ فروردین) درگذشت.

مجموعه دیرین دیرین یک مجموعه انیمیشنی در ژانر طنز است که از سال ۱۳۹۴ به تهیه کنندگی محمد ابوالحسنی، کارگردانی علی درخشی و صدای محمدرضا علیمردانی به زبان طنز به بیان مسائل اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی می پردازد. مرحوم ابوالحسنی همچنین تهیه کننده آثار برجسته دیگری نیز در زمینه انیمیشن از جمله فیلم سینمایی تهران ۱۵۰۰ بود و اخیرا برنامه شوخی شوخی به تهیه‌کنندگی وی از شبکه سه سیما پخش می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار