تولید ۳۵ درصد ام. دی. اف کشور در اردبیل

اردبیل(پانا) - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اردبیل گفت: ۳۵ درصد ام. دی. اف کشور در حال حاضر در سطح استان تولید می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۷۳۵۲۹
لینک کوتاه کپی شد
تولید ۳۵ درصد ام. دی. اف کشور در اردبیل

به گزارش سازمان صنعت، معدن و تجارت اردبیل، رامین صادقی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با اشاره به ارتقا جایگاه صنعتی استان گفت: در حال حاضر استان اردبیل با تولید ۳۵ درصد ام. دی. اف کشور شرایط خوبی را در این حوزه به دست آورده و امیدواریم در سال‌های آینده جایگاه اول را در تولید ام. دی. اف و محصولات مرتبط داشته باشیم.

او افزود: سفر دو روزه وزیر و معاونین به استان اردبیل ثمرات خوبی را به همراه داشته به طوریکه در کنار پرداخت ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به واحد‌های صنعتی استان، قرار شد در تأمین مواد اولیه و صدور مجوز‌های قانونی برای صنعتگران و تولیدکنندگان تسهیل ویژه‌ای انجام شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان غیرت تولیدکنندگان استان را در شرایط سخت تحریم‌ها و کرونا در حفظ نیروی انسانی و افزایش روند تولید یادآور شد و تصریح کرد: استان اردبیل در صدور پروانه تولید جایگاه اول را به دست آورد.

صادقی گفت: در پرداخت تسهیلات نیز با همکاری بانک‌های استان از محل تبصره ۱۸ تاکنون بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده که ۱۰۰ درصد سهمیه استان را شامل می‌شود.

او افزود: ۴۵ درصد از محل پرداخت شناور تبصره ۱۸ قرار شده به استان اردبیل اختصاص پیدا کند تا با جذب کامل تسهیلات تبصره ۱۸ بتوانیم از واحد‌های تولیدی و صنعتی مشکل‌دار حمایت کنیم.

رئیس سازمان صمت اردبیل ضرورت تأمین منابع مورد نیاز برای تهیه مواد اولیه واحد‌های تولیدی و اعمال معافیت‌های گمرکی را به عنوان یک امر ضروری یادآور شد و اضافه کرد: امسال که به نام جهش تولید نامگذاری شده، در راه‌اندازی مجدد واحد‌های راکد اقدام خوبی در استان آغاز شده و تاکنون ۵۶ واحد تولیدی با ظرفیت اشتغال یک‌هزار و ۲۰۰ نفر به مدار تولید بازگشته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار