شکار غیرقانونی فیل‌ها را به خطر انقراض نزدیک‌تر کرده است

تهران (پانا) - تجارت عاج، نابودی زیستگاه‌های حیاتی و درکی عمیق تر از بیولوژی فیل‌ها به آشکار شدن این موضوع کمک کرده است که فیل‌های آفریقا بیش از آنچه تصور می‌شد در معرض خطر انقراض قرار دارند.

کد مطلب: ۱۱۷۳۳۸۹
لینک کوتاه کپی شد
شکار غیرقانونی فیل‌ها را به خطر انقراض نزدیک‌تر کرده است

به گزارش ایسنا، بر اساس گزارش به‌روز شده اتحادیه بین‌المللی حفاظت از طبیعت (IUCN) فیل‌های جنگلی آفریقا در فهرست گونه‌های به‌شدت در معرض خطر قرار گرفته‌اند. فیل‌های ساوانا نیز در معرض خطر انقراض هستند.

کاهش جمعیت این گونه‌های جانوری طی چند دهه موجب شده این گونه‌ها در فهرست اتحادیه بین‌المللی حفاظت از طبیعت در دو گروهی قرار بگیرند که با بیشترین خطر انقراض مواجه هستند.

براساس برآورد اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت هم اکنون ۴۱۵ هزار فیل در آفریقا باقی مانده است. هرچند، تعداد فیل‌های جنگلی در سه دهه اخیر بیش از ۸۶ درصد کاهش یافته و شمار فیل‌های ساوانا طی ۵۰ سال اخیر حداقل ۶۰ درصد کمتر شده است.

وضعیت فیل‌ها در کشورهای مختلف متفاوت است. به طور مثال در بوتسوانا اینطور استدلال شده که شمار فیل‌ها به میزانی زیاد است که اکوسیستم به‌طور طبیعی تحمل چنین جمعیتی را ندارد اما در کل قاره آفریقا، شمار این پستانداران در حال کاهش است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار