مصطفی کارخانه در گفت‌وگو با پانا

در والیبال ایران هیچ سالی به اندازه امسال سخت نبود

فدراسیون والیبال در سخت‌ترین دوره خود نمره قبولی گرفت/ سایپا بعد از من نتوانست انتظارات را برآورده کند

تهران (پانا) - سرمربی سابق تیم ملی والیبال ایران معتقد است لیگ برتر والیبال در سال 1399 سخت‌ترین دوره این رقابت‌ها طی چند سال اخیر بود.

کد مطلب: ۱۱۷۱۹۱۸
لینک کوتاه کپی شد
در والیبال ایران هیچ سالی به اندازه امسال سخت نبود

مصطفی کارخانه در گفت‌وگو با پانا، درباره کیفیت لیگ برتر والیبال در سال 1399 گفت: « در تمام سال‌هایی که من در لیگ والیبال حضور داشتم به جرئت می‌توانم بگویم هیچ دوره‌ای به سختی امسال نبود. در گذشته تیم‌ها با بازیکنان تاثیرگذار و ستاره به فینال لیگ والیبال می‌رسیدند. من خاطرم هست وقتی هدایت تیم بانک سرمایه را برعهده داشتم و به فینال راه پیدا کردیم، بازیکنان پرستاره‌ای همچون فرهاد ظریف، محمد موسوی، فرهاد قائمی و غیره را در اختیار داشتیم اما امسال شرایط کاملا متفاوت شده بود. »

وی ادامه داد: « بازیکنان ستاره و تاثیرگذار در اکثر تیم‌ها تقسیم شده بودند و از طرفی بازیکنان جوانی مثل میثم صالحی، صابر کاظمی، امین اسماعیل‌نژاد، پوریا یلی در لیگ امسال فوق العاده کار کردند و به اعتقاد من هشت تیمی که به مرحله پلی آف صعود کردند کاملا بر اساس شایستگی‌های خودشان بوده و توانستند مرحله به مرحله توانایی‌های خود را به نمایش بگذارد، بنابراین به اعتقاد من لیگ والیبال امسال خیلی با کیفیت برگزار شد. البته که همیشه نقطه ضعف‌هایی وجود دارد اما در برگزاری لیگ با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا می‌توانم بگویم که فدراسیون والیبال در سخت‌ترین دوران خود کارنامه قبولی گرفت.»

کارشناس والیبال کشورمان اظهار کرد:« با توجه به شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌هایی که اعمال شد بحث متمرکز شدن بازی‌ها بهترین تصمیمی بود که از سوی فدراسیون گرفته شد. همچنین حضور ویدیو چک در لیگ امسال نقش بسزایی داشت داوران هم به خوبی موارد را رصد می‌کردند. به لحاظ تیمی هم امسال شاهد حضور تیم هایی بودیم که عملکرد قابل قبولی داشتند تیم‌هایی مثل شهرداری گنبد، کاله، فولاد سیرجان بسیار خوب ظاهر شدند. »

وی با اشاره به نقاط ضعف لیگ والیبال اظهار کرد: « یکی از نقاط ضعف دیگر امسال کفپوش‌های سالن حجاب بود که متاسفانه استاندارد نبودند و باعث شد که برخی از بازیکنان مصدوم شوند، البته با پیگیری‌ها تا حدودی مرتفع شد. هر چند باید نظارت روی ناهنجاری‌ها بیشتر از گذشته انجام می‌شد و به صورت قانونمند رفتار می‌کردند. برای تخلفات یا بی‌‌اخلاقی‌هایی که در مسابقات انجام می‌شود باید جریمه‌های سفت و سخت در نظر گرفته شود، نباید یک جلسه تعلیق یا جریمه نقدی در نظر گرفته شود. ما اگر قائل به این هستیم که لیگ باید با قوانین سفت و سخت برگزار شود باید در اجرای این قوانین هم تاکید کنیم تا والیبال رشد کند. »

کارخانه در مورد قهرمانی تیم فولاد سیرجان در لیگ والیبال گفت: « به نظرم فولاد سیرجان یکی از تیم‌های منسجم و قدرتمند امسال بود که از همان ابتدا خیلی خوب ظاهر شد. قهرمانی شایسته آنهاست. در بازی با شهرداری ارومیه اگرچه در اولین دیدار شکست خوردند اما با ذهن ریکاوری شده و انسجام خوب توانستند در ۲ دیدار بعد هم پیروز میدان شود. تندروان و شاگردانش در لیگ امسال بسیار خوب ظاهر شدند و به آنها بابت این قهرمانی تبریک می‌گویم‌. »

وی که در لیگ امسال مدتی هدایت تیم سایپا را در اختیار« داشت عنوان کرد: «من خودم تصمیم گرفتم که از تیم سایپا جدا شوم. متاسفانه برخی مسائل باعث می‌شود که در نهایت چنین تصمیماتی بگیرم. امسال برخی افراد مدام از هزینه‌های تیم‌ها می‌گفتند، در صورتی که به هر حال هر تیمی که به دنبال قهرمانی است باید هزینه کند. من معتقدم که باید افراد را بر اساس رزومه و شخصیت کاریزمای مربیگری او ارزیابی کنند. من در تیم سایپا با تصمیم شخصی کنار کشیدم و پس از من هم تیم نتوانست آن انتظاری که از سایپا می‌رفت را برآورده کند. »

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار