همزمان با روز بزرگداشت پروین اعتصامی و حضور اساتید خوشنویسی تبریز؛

خانه پروین اعتصامی میزبان کارگاه خوشنویسی بانوان

تبریز(پانا) - همزمان با روز بزرگداشت پروین اعتصامی، امور فرهنگی اجتماعی شهرداری منطقه ۱ با همکاری انجمن خوشنویسی تبریز کانون فرهنگ، ادب و هنر آذربایجان کارگاه خوشنویسی بانوان با مضمون اشعار پروین اعتصامی را برگزار کرد.

کد مطلب: ۱۱۷۱۶۸۱
لینک کوتاه کپی شد
خانه پروین اعتصامی میزبان کارگاه خوشنویسی بانوان

به گزارش شهریار، اکبر پورخردمند در حاشیه برگزاری کارگاه خوشنویسی بانوان خوشنویس استان از اشعار پروین اعتصامی به مناسبت روز بزرگداشت پروین اعتصامی گفت: گاهی درک خشنویسی به عنوان یک هنر مشکل است. به نظر می رسد برای درک و لذت بردن از تجربه بصری خشنویسی باید بدانیم خشنویسی افزون بر نگارش یک متن سعی داشته اثری هنری با ارزشهای زیبائی شناختی خلق کند. و این بسیار حائز اهمیت است تا از نگاه و منظر هنرمندان به این هنر مهم نگریست و بتوان لذت برد.
وی تصریح کرد: شهرداری منطقه ۱ برای اجرای برنامه هی فرهنگی و هنری در حوزه آموزشهای شهروندی و ایجاد بسترهای مناسب برای پرداختن به مضامین فرهنگ و هنر به ویژه بهره جستن از تمدن و فرهنگ غنی تبریز و هنرمندان عرصه های مختلف این رشته ها اقدامات مهمی را انجام داده و برخی را در دست اجرا دارد.

پورخردمند افزود: ایجاد پیاده راه در مسیر و محور اصلی گردشگری کوچه پروین اعتصامی، زیباسازی و نورپردازی این مسیر در راستای اهداف و چشم اندازهای این منطقه بوده و همچنین اجرای برنامه های فرهنگی و هنری در خانه پروین اعتصامی در دستور کار قرار دارد که اجرای کارگاه خوشنویسی در این خانه می تواند آغازی بسیار مهم برای انجام فعالیت های این حوزه باشد.

در جریان برگزاری کارگاه خوشنویسی ویژه اشعار پروین اعتصامی و همزمان با سالروز شهادت شهید مهدی باکری و روز شهردار، انجمن خوشنویسان و کانون ادب، هنر و فرهنگ آذربایجان با اهداء لوح از خدمات فرهنگی و هنری اکبر پورخردمند شهردار منطقه ۱ تقدیر کرد.

یادآور می شود در این کارگاه بیش از ۱۰۰ بیت از اشعار پروین اعتصامی توسط هنرمندان خوشنویسی تحریر شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار