نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان خواستار شد:

تعیین تکلیف جذب «سرباز طلبه» در کمیته همکاری‌های آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه

زاهدان (پانا)- نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت موضوع جذب سرباز طلبه در کمیته همکاری‌های آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه به عنوان دغدغه مطرح شده که امید بر این است در سایه تدبیر و برنامه‌ریزی مسئولین وزارت آموزش و پرورش مد نظر قرار گیرد و به سرانجام برسد.

کد مطلب: ۱۱۷۱۵۵۲
لینک کوتاه کپی شد
تعیین تکلیف جذب «سرباز طلبه» در کمیته همکاری‌های آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه

آیت‌الله محامی بعدازظهر امروز در دیدار با وزیر آموزش و پرورش در زاهدان ضمن قدردانی از تلاش‌های وزیر و مجموعه فرهنگیان اظهار کرد: کار در آموزش و پرورش سخت و گسترده است و شرایط کرونا و در پی آن وضعیت پیش آمده مشکلات را دو چندان کرده است.

وی افزود: تلاش مضاعف معلمان در این ایام بر هیچ کس پوشیده نیست و همه آحاد جامعه این مهم را درک می‌کنند و باید قدردان این قشر فرهیخته و فرهنگی باشند.

امام جمعه زاهدان ادامه داد: معلمان وظیفه و رسالت شکل گیری شخصیت دانش آموزان را بر عهده دارند و این بسیار موضوع مهم و حیاتی و موثری است.

آیت‌الله محامی عنوان کرد: سیستان و بلوچستان استانی ویژه و به تعبیر مقام معظم رهبری تنگه احد ایران اسلامی است و مجاهدت در عرصه آموزش و پرورش با شرایط حاکم در این سامان ارزش مضاعفی را به دنبال دارد و حتماً اجر و پاداش وافری هم خواهد داشت.

وی گفت: قدرشناسی از جایگاه معلمان یک وظیفه است و موضوع عدالت آموزشی در عرصه تعلیم و تربیت بسیار مهم و مورد تاکید رهبر معظم انقلاب و همه مسئولین بوده که باید با جدیت دنبال شود.

نماینده ولی فقیه در استان بیان کرد: یکی از مشکلات سیستان و بلوچستان افزایش موالید دانش آموزی است که کار را سخت و دشوار کرده و نیازمند توجه هر چه بیشتر مسئولان در این حوزه است.

امام جمعه زاهدان به عدالت در جذب نیروی انسانی اشاره کرد و گفت: اولویت جذب و پذیرش باید تلفیقی بین نیروهای بومی و غیربومی باشد تا در همه زمینه ها تنوع فکری، فرهنگی و علمی پدید آید.

آیت‌الله محامی خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری در حوزه نیروی انسانی در حقیقت سرمایه‌گذاری مهمی است که توسعه همه جانبه را در بخش‌های مختلف اجتماع و جامعه به دنبال دارد.

وی ادامه داد: سلامت در آموزش یک اولویت است و آموزش ها باید متناسب با مبانی دینی، اسلامی و عقلی باشد و در این مهم نیازمند توجه دقیق و عمیق همه افراد مسئول و غیر مسئول در سطح جامعه هستیم.

امام جمعه زاهدان با اشاره به هم مرز بودن سیستان و بلوچستان با کشورهای همسایه بیان کرد: آسیب ها و ناهنجاری های زیادی از این حیث بر آموزش و پرورش و حوزه‌های دیگر مترتب است و می طلبد حساسیت خاصی در راستای کاهش این آسیب ها و تبعات آن داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با اشاره به اقدام ارزنده و در خور تحسین آموزش و پرورش استان در مسیر تهیه برش استانی و شهرستانی سند تحول بنیادین خاطرنشان کرد: اقدام عملی و اجرایی شدن برنامه ها و مفاد این سند بسیار مهمتر از تهیه و تدوین آن است و لازم است با تلاش و عزم همگانی و با جدیت موضوع پیگیری شود.

محامی گفت: عدالت در حوزه آموزش و حوزه تربیت در جای خود اهمیت دارد و پایاپای همدیگر باید دیده شوند؛ تا جایی که حوزه تربیت مقدم است و نباید مغفول بماند، البته در استان کمیته همکاری های آموزش و پرورش و حوزه های علمیه فعالیت خوبی دارند و تلاش می‌کنند تا اهداف و مبانی مورد نظر را به خوبی پیش برده و این موضوع نیازمند همراهی و همدلی دیگر مجموعه‌ها نیز است.

وی افزود: موضوع جذب سرباز طلبه در کمیته همکاری‌های آموزش و پرورش و حوزه های علمیه به عنوان دغدغه مطرح شده که امیدواریم در سایه تدبیر و برنامه‌ریزی مسئولان وزارت آموزش و پرورش مد نظر قرار گیرد و به سرانجام برسد.

امام جمعه زاهدان بیان کرد: نیازمند یک جهش در آموزش و پرورش هستیم و باید بکوشیم تا مادامی که در مسئولیت حضور داریم از این فرصت خدادادی برای ارتقا، توسعه و تغییر شرایط با هدف رشد و بالندگی آحاد جامعه و جامعه هدف بهره گیری کنیم.

وی مردم سیستان و بلوچستان را مردمانی شریف، مهربان، صبور، همراه و وفادار به نظام عنوان کرد و افزود: همه تلاش‌ها و دسیسه‌های دشمنان در این سامان با همدلی و همراهی مردم ناکام مانده و این مردم شایسته بهترین خدمات بوده و هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار