پلمب ۳۷ سفره‌خانه و قهوه‌خانه به علت عرضه قلیان و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بوشهر

بوشهر(پانا)_ رئیس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر از پلمب ۳۷ سفره‌خانه و قهوه‌خانه را از آغاز سال تاکنون به دلیل عرضه قلیان توسط بازرسان بهداشت محیط شهرستان بوشهر خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۷۱۱۶۸
لینک کوتاه کپی شد
پلمب ۳۷ سفره‌خانه و قهوه‌خانه به علت عرضه قلیان و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بوشهر

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، حسن فخرایی ضمن تأکید بر ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی نظیر فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک در کلیه صنوف، اعلام کرد: با توجه به شیوع ویروس جهش‌یافته کرونا موسوم به کرونای انگلیسی در سطح کشور، می‌بایستی رعایت پروتکل‌های بهداشتی با جدیت بیشتری از سوی شهروندان و متصدیان صنوف دنبال شود.
رئیس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر عنوان کرد: با توجه به اینکه استعمال قلیان تضعیف سیستم ایمنی بدن را به همراه داشته و زمینه ابتلا افراد به بیماری کرونا را فراهم می‌کند، این ویروس از طریق ادوات استعمال دخانیات نیز به راحتی قابل‌انتقال است.
وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۲۷۹ صنف کافه و قهوه‌خانه و سفره‌خانه مورد پایش قرار گرفته و ۳۷ مورد پلمب و با مواردی که عرضه قلیان در مراکز صورت می‌گرفته، برخورد قانونی لازم به عمل آمد.
فخرایی گفت: کارشناسان بهداشت محیط در هفته سوم اسفندماه طی بازدیدهای مشترکی که به همراه اداره صنعت، معدن و اصناف شهرستان داشتند، ۸۱۲ صنف مورد بازرسی قرار دادند و ۱۷۳ مورد اخطاریه شفاهی و کتبی به صنوف متخلف داده شد که به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی به مراجع قضایی معرفی شدند.
رئیس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر خاطرنشان کرد: همچنین ۱۰ مورد از این واحدها تا اصلاح سیستم عرضه و اهتمام به رعایت این پروتکل‌ها در آنها پلمب شد.
فخرایی تأکید کرد: در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در مراکز تهیه و توزیع و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی، همشهریان عزیز در هر ساعت از شبانه‌روز می‌توانند با سامانه تلفنی وزارت بهداشت به شماره ۱۹۰ شکایت خود را مطرح کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار