رئیس آموزش و پرورش منطقه کوهپایه:

اولویت ما حفظ سلامت دانش آموزان و فرهنگیان در کنار تعلیم و تربیت است

اصفهان ( پانا) - رئیس آموزش و پرورش منطقه کوهپایه عنوان کرد تمام تلاش خود را برای تداوم آموزش در وضعیت های مختلف داشته است و اولویت حفظ سلامت دانش آموزان و همکاران فرهنگی در کنار تعلیم و تربیت است.

کد مطلب: ۱۱۷۱۰۸۱
لینک کوتاه کپی شد
اولویت ما حفظ سلامت دانش آموزان و فرهنگیان در کنار تعلیم و تربیت است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، سعید صدری گفت: با توجه به این که آموزش در فضای مجازی از سال گذشته آغاز شد و معلمان و دانش آموزان آمادگی لازم برای فعالیت در فضای مجازی را داشتند تلاش شد تا امر تعلیم و تربیت بی وقفه جریان داشته باشد، بنابراین تمام تلاش خود را برای تداوم آموزش در وضعیت های مختلف داشتیم و اولویت ما حفظ سلامت دانش آموزان و همکاران فرهنگی در کنار تعلیم و تربیت بود و خوشبختانه توانستیم با تهیه وسایل آموزشی و برگزاری کلاس های حضوری در مدارس روستایی و کم جمعیت اجازه ندهیم تا خللی در امر آموزش ایجاد شود.

وی ضمن اشاره به برنامه های انجام شده در اداره به شاخص ترین برنامه انجام شده اشاره داشت و اظهار کرد: با توجه به شرایط فعلی آموزش های لازم به مدیران و معلمان داده شد تا در سال تحصیلی خللی در آموزش دانش آموزان به وجود نیاید و با برگزاری وبینارهایی توانستیم معلمان را به روز، توانمند و آشنا با تکنولوژی پرورش دهیم. همچنین در جهت بهتر شدن روش تدریس معلمان و بهبود فرایند یاددهی - یادگیری و تثبیت یادگیری به عنوان پیش نیاز آموزش جلسات هم اندیشی ارتباط طولی دروس دوره های سه گانه برگزار شد.

صدری در مورد حضور خیران مدرسه ساز در منطقه افزود: خیران مدرسه ساز، بازوان توانمند و سرمایه‌های ارزشمند آموزش و پرورش هستند، آنان در راستای انسان‌ سازی گام برمی‌دارند. با وجود تلاش‌های انجام شده در جذب خیران برای احداث مدرسه، تا رسیدن به نقطه مطلوب و میانگین کشوری فاصله داریم، بنابراین باید در جذب هر چه بیشتر خیران تلاش کنیم. باید مدرسه با خانواده و جامعه پیوند بخورد و عرصه مشارکت گسترده شود، چرا که مشارکت بستر آموزش‌وپرورش را به میان مردم می‌برد. باید فضا را به‌گونه‌ای ایجاد کنیم که هرکس با هر توانمندی بتواند در مدرسه‌سازی مشارکت کند. چرا که آموزش‌وپرورش زمانی به اهداف خود خواهد رسید که همه در نظام تعلیم و تربیت مشارکت کنند.

او تاکید کرد: در آینده ای نزدیک کلنگ ساخت دو باب آموزشگاه در روستای زفره توسط خیر مدرسه ساز حاجیه خانم صالحی و دیگری در شهر کوهپایه توسط حاج احمد عبایی کوپایی به زمین زده خواهد شد.

رئیس آموزش و پرورش کوهپایه ضمن اشاره به طرح آجر به آجر گفت: این طرح به منظور زمینه سازی برای مشارکت افراد خیر با هر سطح از توان مالی، در مدرسه‌سازی اجرا شده و در قالب آن آحاد جامعه با هر میزان درآمد و در هر سطح و طبقه‌ای می‌توانند حتی با اهدای هزینه یک آجر، در مدرسه‌سازی سهیم شوند. بر این اساس، در اجرای عملی طرح آجر به آجر ،تاکنون از طریق برگزاری جلسات و همچنین از طریق فضای مجازی توضیحات لازم در خصوص اجرای طرح در اختیار مدیران قرار گرفته و خوشبختانه مدارس گامهای مثبتی در این زمینه برداشته اند و از مدیران موفق نیز در این زمینه قدردانی شده است.

وی در پایان آمار کلی مدارس، کلاس ها و دانش آموزان را به تفکیک مقاطع تحصیلی و دانش آموزان بدین شرح ارائه کرد. در حال حاضر جمعیت دانش آموزی منطقه کوهپایه 3767 نفر است که از این تعداد، 2141 نفر در 36 آموزشگاه ابتدایی، 936 نفر در 10 آموزشگاه دوره اول متوسطه ،374 نفر در 5 آموزشگاه دوره متوسطه نظری و 316 نفر دانش آموز شاخه فنی و حرفه ای و کاردانش که در 6 هنرستان مشغول به تحصیل هستند که امیدواریم بتوانیم با برنامه ریزی صحیح شرایط مطلوب تحصیل را برای دانش آموزان فراهم آوریم به گونه ای که خللی در آموزش ایجاد نشود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار