در گفت‌وگو با پانا:

خباز: مشارکت پرشور در انتخابات انسجام ملی را افزایش می‌دهد

نامزدهای انتخابات صرفا شعار ندهند، باید برای حل مشکلات برنامه عملی داشته باشند/ تمام جریان‌های سیاسی باید به انتخابات حداکثری بیاندیشند، مهم مشارکت است

تهران (پانا) - استاندار پیشین سمنان با بیان اینکه مشارکت پرشور در انتخابات اختلافات را کاهش و منجر به افزایش انسجام ملی می‌شود، تاکید کرد هیچ جناحی نباید به فکر پیروزی کاندیدای اختصاصی خودش باشد؛ مهم مشارکت مردم در انتخابات است.

کد مطلب: ۱۱۷۱۰۰۴
لینک کوتاه کپی شد
خباز: مشارکت پرشور در انتخابات انسجام ملی را افزایش می‌دهد

محمدرضا خباز از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب درباره مشارکت حداکثری در انتخابات ریاست جمهوری 1400 تلاش به پانا گفت: «با اینکه رهبر انقلاب اسلامی بر حضور پرشور مردم در انتخابات تأکید فرمودند، اما متأسفانه برخی هنوز به دنبال انتخابات حداقلی هستند.»

وی با طرح پرسش‌هایی تصریح کرد: «ابتدا کشور باید تکلیف خودش را برای مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق‌ها روشن کند که آیا انتخابات با شکوه می‌خواهیم یا خیر؟ آیا مشارکت در انتخابات در حد توصیه است یا دستورالعمل اجرایی؟»

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی مدعی شد: «زمانی که استاندار سمنان بودم برخی افراد به بهانه مناسبت‌های مختلف در روستاها برای مردم سخنرانی می‌کردند. فیلمی را از یک مراسم به من نشان دادند که در آن فردی می‌گفت منافقان جدید به دنبال انتخابات حداکثری هستند متأسفانه هنوز چنین نگاهی در کشورمان حاکم است.»

خباز در بخش دیگری از سخنان خود به مشارکت میلیونی مردم در انتخابات سال‌های 84 و 88 اشاره کرد و افزود: «همه جریان‌ها و گروه‌های سیاسی باید برای حضور باشکوه مردم در انتخابات ریاست جمهوری تلاش کنند. اینکه برخی اصولگرایان می‌گویند علی‌رغم مشارکت میلیونی در انتخابات 84 و 88 اصلاح‌طلبان شکست خوردند اظهارنظر نادرستی است چراکه ما نباختیم بلکه ما تحویل دادیم.»

استاندار پیشین سمنان در این باره توضیح داد: «جریان اصلاحات سال 84 دارای 4 کاندیدا بود و آرای مردم پخش شد و به سبد رأی اصولگراها رفت.»

وی با تأکید بر اینکه تمام جریان‌های سیاسی باید به انتخابات حداکثری بیاندیشند، گفت: «مشارکت پرشور مردم در انتخابات، اختلافات را کاهش و انسجام ملی را افزایش می‌دهد. بنابراین هیچ جناحی نباید به فکر پیروزی کاندیدای اختصاصی خودش باشد؛ مهم مشارکت مردم در انتخابات است.»

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پایان تصریح کرد: «عوامل و هیات‌های اجرایی باید اجازه دهند که برای هر سلیقه‌ای کاندیدایی وجود داشته باشد. متأسفانه برخی افراد شایسته از ترس رد صلاحیت کاندیدا نمی‌شوند. از طرفی هم نامزدهای انتخابات باید برای حل مشکلات برنامه عملی داشته باشند نه اینکه صرفا شعار دهند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار