در افتتاحیه نمایشگاه مجازی مشاغل عنوان شد:

درهدایت تحصیلی، یکی از مهم ترین مراحل، آشنایی دانش آموزان با مشاغل و حرفه های گوناگون است

تهران (پانا) - معاونت پرورشی و تربیت بدنی منطقه 14، در راستای هدایت تحصیلی، یکی از مهم ترین مراحل را آشنایی دانش آموزان با مشاغل و حرفه های گوناگون و شرایط پذیرش در هر یک از این رشته شغل ها دانست و نمایشگاه مجازی مشاغل می تواند به دانش آموزان در انتخاب رشته ای آگاهانه و صحیح کمک کند.

کد مطلب: ۱۱۷۰۹۸۳
لینک کوتاه کپی شد
درهدایت تحصیلی،  یکی از مهم ترین مراحل، آشنایی دانش آموزان با مشاغل و حرفه های  گوناگون است

جلسه افتتاحیه نمایشگاه مجازی مشاغل با حضور محمد عدل لاله؛ معاونت پرورشی و تربیت بدنی، اعظم غضنفری؛ کارشناس مشاوره و امور تربیتی، فرهاد عبدی؛ کارشناس مشاوره و ناهید فراهانی؛ مسئول واحد رفاه و مجری این مراسم، به صورت پخش زنده برگزار شد.

در ابتدای جلسه عبدی؛ کارشناس مشاوره، در سخنانی کوتاه به دانش آموزان و همکاران مشاوره خود خوش آمد گفته و از زحمات تیم کارشناسی مشاوره، در برپایی نمایشگاه مجازی تقدیر کرد.

وی افزود: با تشکیل این نمایشگاه مجازی، امیدواریم توانسته باشیم گامی درجهت آشنایی دانش آموزان با مشاغل، در زمینه های گوناگون برداشته باشیم.

در ادامه عدل لاله، ضمن تشکر از همکاران در بخش هسته مشاوره، گفت: در راستای هدایت تحصیلی یکی از مهم ترین مراحل، آشنایی دانش آموزان با مشاغل و حرف گوناگون و آشنایی با ریز مشخصات هر حرفه و شغل و همچنین شرایط پذیرش در هر یک از این رشته شغل ها است.

وی در ادامه گفت: قبل از زمان کرونا می شد با مراجعه دانش آموزان به کارخانه های مختلف یا دعوت از صاحبان حرف و مشاغل و رشته های مختلف تحصیلی، بچه ها را در رابطه با مشاغل راهنمایی کرد. ولی با توجه به شرایط کنونی که امکان شرکت حضوری دانش آموزان در نمایشگاه مشاغل جهت کسب اطلاعات فراهم نبود یکی از کار هایی که می شد در این رابطه انجام شود، برپایی نمایشگاه مجازی بود.

وی افزود: این کار بسیار فاخر، سنگین و ارزشمندی است. نمایشگاه مجازی می تواند بانک اطلاعاتی قوی باشد که در راستای آشنایی دانش آموزان، خانواده ها و حتی مشاوران با مشاغل و حرفه های مختلف و همچنین آشنایی با رشته ها، شاخه ها و زیر شاخه های نظری، فنی حرفه ای و کار و دانش نیز کمک کننده باشد.

وی گفت: هدف از ایجاد نمایشگاه مجازی مشاغل این است که دانش آموزان، انتخاب رشته ای آگاهانه و صحیح داشته باشند و ابراز امیدواری کرد که این گام ها، در آگاهی بخشی به دانش آموزان مفید واقع شود.

عدل لاله در پایان ضمن تشکر مجدد از برگزاری جلسه پخش زنده، خواستار بازخوردها و نظرات شد.

در ادامه غضنفری؛ کارشناس مشاوره و امور تربیتی گفت: هر ساله در این ایام، نمایشگاه حضوری در منطقه برگزار می شد و دست سازه های دانش آموزان نیز در نمایشگاه ارائه و بازدید می شد. اما امسال، با این شرایط توانستیم با تلاش همکاران در اتاق مشاوره، نمایشگاه مجازی داشته باشیم. سپس به توضیح فرایند بازدید مجازی از نمایشگاه و چگونگی شرکت در آن پرداخت.

وی گفت: با تقسیم بندی که انجام گرفت، هر یک از همکاران، معرفی یک شغل را در قالب ویدئو، پوستر و.... برعهده گرفتند.

وی افزود: بیش از ۱۲۰ رشتهٔ شغلی ارائه شده است. هر یک از مدارس، دو روز مهلت بازدید از نمایشگاه را دارند.

غضنفری همچنین، خواستار نظرات همکاران مشاور شد‌ و از آنها خواست که بر ورود و خروج دانش آموزان مدارس خود نظارت داشته باشند.

*خبرنگار دانش آموز پانا، مهسا اکبری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار