نماینده مقیم دفتر عمران ملل متحد در ایران مطرح کرد؛

تخصیص ۲۶ درصد از بودجه ایران در برنامه عمران ملل متحد به سازمان بهزیستی

تهران (پانا) - «کلودیو پروویداس» نماینده مقیم دفتر عمران ملل متحد (UNDP) در ایران در دیدار با رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت حدود ۲۶ درصد از کل بودجه ای که در برنامه عمران ملل متحد از سال ۲۰۰۵ تاکنون از سوی صندوق جهانی به ایران اختصاص یافته است (یعنی حدود ۲۱ میلیون دلار) را در به این سازمان اختصاص داد.

کد مطلب: ۱۱۷۰۵۹۳
لینک کوتاه کپی شد
تخصیص ۲۶ درصد از بودجه ایران در برنامه عمران ملل متحد به سازمان بهزیستی

به گزارش سازمان بهزیستی، کلودیو پروویداس» نماینده مقیم دفتر عمران ملل متحد (UNDP) در ایران گفت: کشور ایران همواره برای سیاست های جهانی در اهدای کمک مالی به اقشار آسیب پذیر و اهمیت نقش ایران برای فراهم آوردن حمایت برای اقشار آسیب پذیر و پناهندگان در سطح دنیا؛ مورد تقدیر قرار گرفته است و ما نیز خود را جدا نمی بینیم و بخشی از این مجموعه هستیم.

نماینده دفتر عمران ملل متحد با اشاره به اینکه بودجه مقابله با کووید ۱۹ از دو منبع سازمان همکاری های اقتصادی و صندوق جهانی تامین شده است نیز گفت: هدف ما قدردانی از نتایج بسیار مهمی است که بهزیستی توانسته است به دست بیاورد. همچون خدمات به گروه های آسیب پذیر، سالمندان و ... اهداف جهانی مبارزه با ایدز در بین اقشار آسیب پذیر و... که این ابتکار عمل از دستاوردهای مهم که موبایل کلینک هایی که توسط سازمان بهزیستی انجام شده است و باعث می شود که بتوانیم کمک های بیشتری برای سازمان هایی که در این زمینه فعالیت می کنند، فراهم کنیم.

وی با اشاره به تحریم هایی که بر کشور ایران صورت می گیرد نیز گفت: ما در این زمینه بی طرف هستیم اما خنثی نیستیم و مسئله سلامت برای ما بسیار حائز اهمیت است. از تاثیرات تحریم بر روی ایران و از دست رفتن جان عده ای از افراد به دلیل این تحریم ها به شدت متاسف هستم.

نماینده دفتر عمران ملل متحد افزود: دفتر عمران ملل متحد با همکاری سازمان بهداشت جهانی و صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل یک کارگروه مشترک در زمینه سلامت، مدیریت کردند و توانستند با گرفتن مجوزهای لازم، در زمینه خرید اقلام سلامت و بهداشتی و دارویی انجام دهند.

«کلودیو پروویداس» گفت: دفتر عمران ملل متحد(UNDP) در پاسخ به مقابله با پیشگیری از ویروس کرونا در ایران با همکاری سایر شرکای بین المللی مستقر در تهران در تلاش است که به گروه های آسیب پذیر اجتماعی اعم از زنان سرپرست خانوار و خانواده های نیازمند در سراسر کشور کمک کند و در این راستا مصمم است که در راستای بهبود وضعیت سیستم بهداشت ایران تلاش کند و حداکثر تلاش خود را برای تامین اقلام بهداشتی و درمانی از کمپانی های بزرگ جهانی و خرید اقلام مورد نیاز از شرکت های داخلی ایران برای حمایت از تولید داخل ایران خواهند کرد.

وی در پایان سخنانش با تقدیر از نقش سازمان بهزیستی در حمایت از سازمان های مردم نهاد و توجه به گسترش فعالیت های آنها، خاطرنشان کرد: نقش NGO ها در آگاهی رسانی خصوصا در مواقع بحران حایز اهمیت هست و سازمان بهزیستی به خوبی توانسته است از این ظرفیت اجتماعی استفاده نماید.

همچنین کلودیو پروویداس در بخش دیگری از این دیدار، با حضور در محل نگهداری اقلام اهدایی دفتر سازمان ملل متحد وضعیت جهت مقابله با کرونا در مراکز نگهداری معتادان، بازدید کرد و درجریان روند توزیع این اقلام قرار گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار