معاون علوم پزشکی گیلان:

مردم بیشتر اجناس بسته بندی بخرند

امکان آلودگی غذاهای طبخ شده در فضای باز بیشتر است

رشت ( پانا) - معاون علوم پزشکی گیلان، از مردم خواست بیشتر اجناس بسته بندی بخرند و یادآور شد علاوه بر اینکه امکان شست وشو و ضد عفونی کردن بسته بندی وجود دارد، جنس خارج شده از بسته بندی نیز آلوده نیست.

کد مطلب: ۱۱۷۰۴۵۱
لینک کوتاه کپی شد
مردم بیشتر اجناس بسته بندی بخرند

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی گیلان، آبتین حیدرزاده با اشاره به روند ثابت بیماری کرونا در استان گیلان، اظهار کرد: در حال حاضر حدود ۳۰۰ بیمار کرونایی در سطح بیمارستان های استان بستری هستند و طی شبانه روز گذشته ۵۹ بیمار جدید را بستری کردیم.

وی با اشاره به آداب خرید کردن از بازار و انتفال وسائل خریداری شده به منزل در روزهای کرونایی، افزود: اگرچه ادبیات علمی دنیا معتقد است که بیشترین راه انتقال ویروس کرونا از طریق تنفس است و بر زدن ماسک به عنوان مهمترین روش پیشگیری از ابتلا تاکید داریم، اما احتمال انتقال ویروس از سطوح منتفی نیست و همچنان وجود دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه انتقال کرونا از راه زدن دست های آلوده به چشم و بینی و دهان نیز انجام می شود، عنوان کرد: مردم سعی کنند خریدهای خود را از مکان های خلوت و کم رفت و آمد انجام دهند تا بار آلودگی ویروس در محیط و بر روی اجناس کمتر باشد.

حیدرزاده، از مردم خواست بیشتر اجناس بسته بندی بخرند و یادآور شد: علاوه بر اینکه امکان شست وشو و ضد عفونی کردن بسته بندی وجود دارد، جنس خارج شده از بسته بندی نیز آلوده نیست.

وی با بیان اینکه در صورت خرید کردن و دست زدن به اجناس و مواد غذایی حتما مراحل شست وشو را انجام دهید، خاطرنشان کرد: ضد عفونی کردن میوه ها نیز با مواد شوینده ضروری است.

معاون علوم پزشکی گیلان، خوراکی های خشک را غیر قابل شست وشو دانست و گفت: بهتر است خوراکی های خشک را چند روز در یک ظرف در بسته قرار دهیم و بعد از گذشت چند روز آن را استفاده کنیم.

وی همچنین به مردم توصیه کرد: غذاهای طبخ شده در فضای باز را نخورند و اظهار کرد: انواع طبخ در فضای باز وجود دارد که ممکن است به دنبال سرفه و عطسه به ویروس آلوده شود؛ البته انتقال کرونا از راه خوردن اندک است، اما باید اصول بهداشتی را رعایت کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار